استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ
نوشته شده توسط : جعفر

 


شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها با چالش‌های زیادی مواجه هستند، چون در ابتدای راه هستند و سرمایه کافی برای کسب و کار خود ندارند، بنابراین برای ایجاد تعادل هزینه‌های مالی خود، بودجه‌های بازاریابی و تبلیغات را کم و یا حذف می‌کنند؛ در نتیجه به دلیل نادیده گرفتن بازاریابی به رشد کسب و کار خود صدمه می‌زنند، به این دلیل که بازاریابی بهترین راه جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر است. 

استراتژی های هوشمندانه دیجیتال مارکتینگ

راه‌حل‌هایی برای شما وجود دارد تا از حداکثر مزایای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید بدون اینکه سرمایه بسیار زیادی داشته باشید. بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای شرکت‌هایی با بودجه کم چیست؟ در ادامه چند استراتژی برای ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ کارآمد و با بودجه مناسب بیان می‌شود.

 

شبکه‌های اجتماعی 

برای استارپ‌ها استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی، یک مکان عالی برای شروع بازاریابی است زیرا کم هزینه هستند و موانع ورود به آنها بسیار پایین است. چرا به سمت کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که به طور گسترده استفاده می‌شوند، نروید؟ فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، توییتر و ... این سایت‌ها گزینه‌های تبلیغاتی متفاوتی برای شما ارائه می‌دهند که می‌توانید انتخاب کنید و آنها در مقایسه با گوگل ادوردز و گزینه‌های تبلیغاتی دیگر ارزان‌تر هستند. به عنوان مثال، فیسبوک الویت بیشتری در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارد و ارزان‌ترین نرخ بازاریابی به میزان یک دلار در روز مربوط به فیسبوک است. به هر حال کمپین‌های تبلیغات فیسبوک با توجه به محبوبیت فیسبوک در جهان بسیار مؤثر هستند، بنابراین آن را نادیده نگیرید.
تبلیغات در اینستاگرام: اینستاگرام کانال خوب دیگر برای کمپین بازاریابی شماست. از آنجایی که این پلتفرم بر اساس عکس است، در صورتی که شرکت شما بتواند بازاریابی خود را بر اساس عکس انجام دهد می‌توانید از طریق اینستاگرام بازاریابی کنید، مثلا شرکت‌های مسافرتی، غذا و تناسب اندام می‌توانند از اینستاگرام استفاده کنند. اگر یک شرکت حسابداری هستید، ممکن است اینستاگرام گزینه خوبی برای شما نباشد. بنابراین با استفاده درست از اینستاگرام برای اهداف تجاری، می‌توانید سود و درآمد خود را افزایش داده و شرکت خود را با بازاریابی در اینستاگرام توسعه و ترویج دهید. 
اگر قصد دارید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازار حوزه خود موفق شوید، باید برنامه‌ریزی، مدیریت و بهینه‌سازی کنید. برنامه‌ریزی، مدیرت و بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی برای یک استارتاپ واقعا تضمین کننده کار اوست، در ادامه یک مرور کلی از آنچه که باید برای موفقیت انجام دهید بیان می‌شود:

  • برنامه‌ریزی: قبل از اینکه هر کانالی را راه‌اندازی کنید، درباره آنچه که باید انجام داده و آنچه که نباید انجام بدهید بخوانید و ببینید چه تکنیک‌هایی به خوبی در حوزه شما عمل می‌کنند. ابتدا یک برنامه برای هر کانال ایجاد کنید و تنها حساب‌ها را بر روی کانال‌هایی که واقعا فکر می‌کنید مورد استفاده‌اند باز کنید. پیشنهاد می‌شود از پلتفرم‌های بزرگتر مانند فیسبوک و توییتر شروع کنید و بسته به ماهیت استارتاپی خود، پس از آن به دیگر کانال‌ها بروید. اگر محصول بصری است اشتراک گذاری تصاویر از طریق اینستاگرام هم گزینه خوب است. 
  • مدیریت: هر کاری که انجام می‌دهید حساب‌های مختلف بر روی شبکه‌های اجتماعی گوناگون ایجاد نکنید، زیرا زمانی که متوجه می‌شوید وقت کافی برای مدیریت آنها ندارید و نیز مطلبی برای انتشار در آنها ندارید، آن را رها می‌کنید. این کار غیر حرفه‌ای خواهد بود، بنابراین برای همه حساب‌هایی که ایجاد می‌کنید، باید بتوانید آنها را مدیریت کنید، به طور منظم پست بگذارید و به سؤالات مشتریان پاسخ دهید. همچنین حساب‌های شما همگی باید جهت یکسانی داشته باشند و هیچ کدام به برند شما صدمه نزنند.
  • بهینه سازی: یکی از روش‌های بسیار مؤثر که کمک قابل توجهی به برندسازی و افزایش فروش می‌کند، بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی است. از هدف‌های مهم در بهینه‌سازی، جذب مخاطب و دنبال کننده توسط ایجاد محتوای ارزشمند و انتشار در شبکه‌های اجتماعی است، همچنین با صفحات افراد و شرکت‌ها تعامل داشته باشید. برای ایجاد نتیجه خوب با شبکه‌های اجتماعی باید کار زیادی انجام دهید تا بتوانید مخاطبان زیادی به دست آورید. اما به دلیل موانع کم برای ورود و هزینه پایین استفاده از این پلتفرم‌ها، جایگاه بسیار خوب برای شروع کار استارتاپ‌ها خواهد بود.

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ در ادوردز

بازاریابی مجدد شامل دوباره تکرار کردن تبلیغات بر روی همان پلتفرم‌هایی است که مشتریان قبلا آنها را دیده‌اند. به عنوان مثال، اگر کاربری بدون خرید کردن وبسایت شما را ترک کند، می‌توانید با استفاده از روش بازاریابی مجدد و توسط ابزارها و وسایل ارتباطی مختلف، برای او تبلیغ فرستاده تا بتوانید به این روش با آنها ارتباط برقرار کنید. به عنوان نمونه کد تخفیف در نظر بگیرید تا بتوانید انگیزه‌ای برای خرید به این شیوه در آنها ایجاد کنید. بنابراین بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ، مکمل مهمی برای هر کانال بازاریابی است و می‌تواند یک جزء استراتژیک در تبلیغات شما باشد. در گوگل ادوردز می‌توانید به روش‌های مختلفی بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ داشته باشید. نشان دادن تبلیغات به بازدیدکنندگان قبلی شما، در زمانیکه در گردش در وبسایت و اپلیکیشن‌ها هستند، ریمارکتینگ استاندارد گفته می‌شود. ریمارکتینگ برای اپلیکیشن های موبایل، نمایش تبلیغات به افرادی که از اپلیکیشن موبایل یا نسخه موبایل وب سایت شما استفاده می‌کنند، می‌باشد. 

تبلیغات بر روی موبایل

هزینه تبلیغات موبایل کمتر از دسکتاپ یا تبلیغات تبلت است، بنابراین برای جلب توجه بیشتر به خود، تمرکز بیشتری بر روی کمپین‌های موبایلی داشته باشید. هنگامی که تبلیغات بازاریابی و وبسایت شما موبایل دوستانه نیست، جریان قابل توجهی از مشتریان را دارای پتانسیل برای تبدیل به فروش موفق هستند را از دست می‌دهید. این یک واقعیت است، به این دلیل که بیشتر افراد در حال حاضر، وبسایت‌‌ها را از گوشی هوشمند نسبت به دسکتاپ‌های خود بیشتر بررسی می‌کنند. بنابراین تبلیغات شما باید همراه با موبایل باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از انتشار آن، کمپین‌های خود را بر روی کامپیوتر شخصی و موبایل پیش نمایش دهید. همچنین فراموش نکنید که کوتاه و در عین حال به یاد ماندنی باشند. 

اهداف هوشمند آنالیتیکز گوگل

بسیاری از استارپ‌ها نرخ‌های تبدیل را دنبال نمی‌کنند، اینکار منجر می‌شود بررسی نتایج بسیار مشکل باشد. با استفاده از سرویس گوگل آنالیتیکز می‌توان شناخت کاملی از مخاطبان خود داشت. مثلا اینکه علاقه‌مندی آنها چیست، چه چیز را بیشتر جستجو می‌کنند و از کجا هدایت می‌شوند.  اهداف هوشمندانه گوگل آنالیتیکز، طوری است که شما با داشتن این نکات در جهت درست حرکت می‌کنید و بنابراین طراحی و محتوای وبسایت را به گونه‌ای انجام می‌دهید که متناسب با نیاز مخاطبانتان باشد و بدین ترتیب باعث جذب مخاطبان بیشتری می‌شوید. شما می‌توانید اهداف هوشمند خود را در گوگل ادوردرز وارد کنید. به این ترتیب، گوگل به طور اتوماتیک تبلیغات شما را به افرادی نشان می‌دهد که احتمال بیشتری دارد تا خرید کنند. 

بازاریابی مجدد با ویدئو

اگر می‌خواهید به بازدیدکنندگان ویدئوهای خود دسترسی داشته باشید باید از شیوه بازاریابی مجدد ویدئویی استفاده کنید. بیشتر تبلیغ کنندگان لیست‌های ریمارکتینگ خود را در Google AdWords ایجاد می‌کنند، اما ممکن است رویکرد اشتباهی باشد. برای نتایج دقیق‌تر، لیست ریمارکتینگ خود را درگوگل آنالیتیکز ایجاد کنید و سپس آنها را به ادوردرز وارد کنید. نکته دیگر اینکه اگر فیسبوک پیکسل را نصب کنید، می‌توانید مخاطبان سفارشی را در فیسبوک ایجاد کنید و سپس این مخاطب را با تبلیغات ویدئویی دوباره هدف‌گیری کنید. همچنین بازاریابی مجدد ویدئویی در یوتیوب هم کاربرد دارد. در واقع این روش به کاربرانی که ویدئوهای ما را مشاهده کرده‌اند، تبلیغاتی مرتبط با ویدئوی مشاهده شده نشان می‌دهد.
اگر دارای شرکتی نوپا هستید، کارهای بازاریابی را دست کم نگیرید. شما نباید هزاران دلار برای کمپین دیجیتال مارکتینگ خود صرف کنید. در ابتدا ممکن است فکر کنید هزینه‌های بازاریابی غیر ضروری هستند، اما اگر برای بررسی و مطالعه استراتژی‌ها زمان کافی بگذارید بازگشت سرمایه بیش از آنچه که هزینه کردیه‌اید خواهید داشت. فقط باید به خوبی استراتژی‌ها را طراحی کنید و با بودجه خود کنار بیایید. بیش از هر چیز دیگر، باید تبلیغات بازاریابی تولید کنید که دارای محتوای باکیفیت و نیز گیرا و فرینده باشند. قبل از اینکه بر روی تبلیغ متمرکز باشید، در ابتدا محتوا را در نظر بگیرید.

 




:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: