نوشته شده توسط : جعفر

 

Dublin Core چیست؟

در این مقاله درباره نوعی از تگ صحبت خواهیم کرد که شاید اندکی نا‌آشنا باشد اما در عین حال می‌تواند از اهمیت زیادی برای وبمستر‌ها برخوردار باشد زیرا جذب بازدیدکننده از طریق موتور جستجوی گوگل ساده‌تر از دیگر موتورهای جستجو است، بعلاوه این نوع از تگ‌ها که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم بنابر گفتهٔ مدیران بینگ، از نظر موتور جستجوی بینگ و اسپایدارهای آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

Dublin Core چیست؟
در این مقاله درباره نوعی از تگ صحبت خواهیم کرد که شاید اندکی نا‌آشنا باشد اما در عین حال می‌تواند از اهمیت زیادی برای وبمستر‌ها برخوردار باشد زیرا جذب بازدیدکننده از طریق موتور جستجوی گوگل ساده‌تر از دیگر موتورهای جستجو است، بعلاوه این نوع از تگ‌ها که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم بنابر گفتهٔ مدیران بینگ، از نظر موتور جستجوی بینگ و اسپایدارهای آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

قبل از شروع نیاز به آشنایی با تگ و انواع آن است که در مقالات زیر در این باره توضیات جامع و کاملی داده شده:

  • تگ های مهم در سئو
  • بهینه سازی تگ ها

دوبلین کُر یا به انگلیسی Dublin Core نوعی متاتگ است که به آن Metadata نیز گفته می‌شود زیرا این نوع تگ خود متشکل از ۱۵ مورد هست که تمامی این ۱۵ مورد معرف یک بخش از سایت خواهند بود.
Dublin Core در سال ۱۹۹۵ پا به عرصه گذاشت و نام آن برگرفته از مکان تولد آن یعنی Dublin Ohio است. در ابتدا استفاده از این متاتگ بسیار رایج بود و گوگل شدیدا به آن اهمیت می‌داد اما کم کم از ارزش آن کاسته شد.
به زبان ساده دوبلین کر برای سایت شما یک کاتالوگ ایجاد می‌کند که توضیحاتی را درباره بخش‌های مختلف سایت به موتور‌های جستجو می‌دهد.
این متاتگ یا متادیتا ۲ نوع هستند: Dublin Core ساده که در ان فقط از ۱۵ عنصر استفاده شده و با قرار دادن اطلاعات ساده به معرفی سایت می‌پردازد و دارای مقادیر و تعاریف پیچیده‌تر نمی‌شود و هرکس با نگاه به آن متوجه اطلاعات موجود در آن می‌شود، اما نوع دیگر این تگ به نام Dublin Core توصیفی که اندکی کامل‌تر است که علاوه بر اطلاعات ساده و اساسی به توصیف سایت و مواردی که در ان توضیح داده شده نیز می‌پردازد.

از انجا که گوگل به بیشتر متاتگ‌ها اهمیت نمی‌دهد و فقط تعدادی از ان‌ها هستند که مورد توجه گوگل هستند بهتر هست که در این مقاله به رفتار گوگل در قبال متاتگ‌ها نپردازیم و به طور خاص به بینگ توجه کنیم.
عملکرد اکثر این متاتگ‌ها یکسان است برخلاف نوع توصیفی که علاوه بر پیچیدگی خاص خود، تاثیر بیشتر بر نتایج موتور بینگ دارد.

صرفا استفاده از متادیتا‌ها چیزی را برای شما تضمین نخواهد کرد بلکه نتایج آن به نحوه استفاده شما بستگی دارد چرا که خود متادیتا‌ها دارای نکات مثبت و منفی بسیاری هستند که موجب مواجه با نتایج مختلف می‌شود.
‌‌ همان طور که در بالا ذکر شد این متادیتا‌ها ۱۵ مورد را توضیح می‌دهد:

  1. عنوان
  2. نویسنده یا خالق
  3. موضوع
  4. توضیحات
  5.  ناشر
  6. کمک کننده یا اهدا کننده
  7. تاریخ
  8. نوع
  9. قالب و شکل کلی
  10. شناسه
  11. منبع
  12. زبان
  13. ارتباط و یکسان بودن
  14. پوشش
  15. حقوق

در خصوص نحوه صحیح استفاده از این نوع متادیتا‌ها که عملکرد اندک پیچیده‌ای دارند در مقالات آینده توضیح داده خواهد شد.

 

منبع : سئوموز
 


:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نکات مهم در شبکه های اجتماعی

در استفاده از شبکه های احتماعی مواردی هستند که رعایت انها بسیار مهم میباشد و به نوعی در صورت رعایت این فاکتورها قدمی مثبت در جهت سئوسازی خود برداشته اید.

در استفاده از شبکه های احتماعی مواردی هستند که رعایت انها بسیار مهم میباشد و به نوعی در صورت رعایت این فاکتورها قدمی مثبت در جهت سئوسازی خود برداشته اید.
اما نحوه ی استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار مهم میباشد یعنی استفاده ی بهینه از ان مهم میباشد در صورت استفاده ی نادرست این شبکه ها میتواند نتایح معکوس نیز داشته و باعث شود سایت شما در نتایج اخر قرار بگیرد. در این مقاله آموزش سئو نکاتی کوتاه اما مفید را ذکر میکنیم که رعایت انها بسیار مهم میباشد در صورت رعایت این نکات به نتایج مثبتی خواهید رسید.

به دنبال کلمات کلیدی بگردید
اولین قدم در بهینه سازی هر سایت جستوجو کلمات کلیدی و انتخاب بهترین ها میباشد. برای این کار ابتدا در سرویس های بررسی سایت به دنبال کلمات کلیدی سایت خود بگردید . بهترین ابزار برای انجام این کار Google Adwords میباشد که استفاده از ان برای ایرانیان امکان پذیر نمیباشد.ابزار های زیادی برای این منظور وجود دارد که ما سایت SheerSeo را به شما توصیه میکنیم.کلماتی که به عنوان کلمات پیشهادی و یا بیشتر استفاده در سایت شما معرفی میشود را در توییت ها و یا مطالب ارسالی خود در فیس بوک بیشتر استفاده کنید.

استفاده از Social Segmeting
استفاده از Segmenting برای آمار از شبکه‌های اجتماعی
از این بخش استفاده کنید برای معلوم شدن ورودی ها از شبکه های اجتماعی میباشد قدم مهمی میباشد حتما این کار را در گوگل انالیتیکز انجام دهید.

 کوتاه کردن لینک
حتما و حتما از سایت های کوتاه کننده ی ادرس استفاده کنید مخصوصا در توییتر سعی کنید تا جایی که امکان دارد از ادرس های کوتاه استفاده کنید.این کار باعث میشود شما یک ریدایرکت ۳۰۱ به ادرس خود اضافه کنید که بسیار در سئو موثر است.

استفاده از لینک های کوتاه شخصی بسیار جالب و مفید میباشد اما استفاده از سایت های کوتاه کننده ی لینک مانند bit.ly نیز توصیه میشود این سایت خود نیز این امکان را میدهد که ادرس های کوتاه شده را انالیز کنید و تعداد کلیک ها را مورد بررسی قرار دهید همچنین میتوانید ادرس شخصی خریداری کنید.

برای معرفی سایت های کوتاه کننده ی لینک و نکات مثبت و منفی هر کدام به سایت زیر مراجعه کنید:
URL Shorteners: Which Shortening Service Should You Use?

مطمئن شوید که متن به راحتی قابل استفاده است
این فاکتور بسیار مهم میباشد. نه تنها در شبکه های اجتماعی بلکه در دیگر بخش های دیگر سئو نیز باید به ان توجه داشت بدین معنا که مطلب شما باید دارای Url باشد که :

  1. القای مفهوم کند یعنی ادرس نمایان محتوای موضوع باشید.
  2. راحت کپی شود و مشکلی در زمان کپی کردن ایجاد نکند.

این امر در ادرس هایی که عنوان به صورت انگلیسی میباشد بسیار مفید میباشد اما در ادرس هایی که به صورت فارسی میباشند در بخش دوم به مشکل برمیخورید.

بررسی سرعت سایت
حتما بررسی کنید که ایا سایت شما میتواند در مقابل ورودی ها زیاد مقاوم باشد این مورد مهم میباشد که با کوچک ترین ورودی سایت به دلیل داون شود. اگر این کار چندین بار اتفاق بیوفتد باعث میشود بازدید کننده ای که وارد سایت شما میشود اگر ببیند سرعت لود سایت بالا است یعنی خیلی زمان میبرد که سایت باز شود و یا وقتی کلیک میکند مشاهده کند که اصلا سایت باز نمیشود دیگر به سایت شما سر نخواهد زد و این برابر با از دست دادن بازدید کننده است.

 

منبع : سئوموز

 



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

۵ روش برای رنکینگ بهتر در موتورهای جستجو

همه میخواهند که وبسایـتشان بازدید بالایی داشته باشد.اما زمانی که موضوع به موتورهای جستجو میرسد خیلی سخت است که بدانیم از کجا شروع کنیم.در زیر روش هایی برای بهینه سازی وبسایت برای رنکینگ بهتر در موتورهای جستجو توضیح داده شده است.

همه میخواهند که وبسایـتشان بازدید بالایی داشته باشد.اما زمانی که موضوع به موتورهای جستجو میرسد خیلی سخت است که بدانیم از کجا شروع کنیم.در زیر روش هایی برای بهینه سازی وبسایت برای رنکینگ بهتر در موتورهای جستجو توضیح داده شده است.
SEO Ranking |قرار گرفتن در رنکینگ های بالا
درک کافی و درست از کلمه ی مورد نظر

کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخش های سئو هستند.شما شاید بخواهید وبسایت خود را در موتورهای جستجو با آن کلمات معرفی کنید.خوب چجوری یک کلمه کلیدی برای وبسایت خود ایجاد کنیم؟

  • کلمه ی مورد نظر خود را در عنوان سایت و پست های خود قرار دهید.موتورهای جستجو توجه خاصی به تگ عنوان( Title ) دارند.
  • مطمئن شوید تگ های <h1 > و <h2 > و <h3 > شما شامل کلمه ی کلیدی مورد نظر هستند.
  • کلمه ی مورد نظر خود را در بالای پست ها قرار دهید.کلمه و جملاتی که در بالای پست های قرار دارند دارای ارزش بیشتری هستند از کلماتی که در پایین پست ها قرار دارند.
  • کلمه ی کلیدی خود را در آخرین پاراگراف هم قرار بدهید.موتورهای جستجو متوجه این موضوع هستند که کلمات کلیدی در پاراگراف آخر که برای جمع بندی به کار میرود قرار میگیرند.
  • از ایجاد انبوه کلمات کلیدی ( Keyword Stuffing ) خودداری کنید.این خیلی مهم است شما این تصور را ایجاد نکنید که به هر روشی میخواهید برای کلمه ی مورد نظر رنک بگیرید.سعی کنید چگالی کلمه ی کلیدی خود را نزدیک به ۵ درصد نگه دارید.
  • طبیعی بنویسید.آیا این ضرب المثل را شنیده اید که هرچیز از دل برآید بر دل نشیند؟این دقیقا باید در مقالات شما رعایت شود.سعی کنید مقالات خود را بر این اساس ننویسید که موتورجستجو را راضی کنید سعی کنید برای راضی کردن کاربران بنویسید.
  • کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.شاید خیلی روشن باشد که چه سایتی باید چه کلمه ای را انتخاب کند.اما این را هم مدنظر داشته باشید هیچ وقت کار خود را با سخت ترین کلمات شروع نکنید سعی کنید ابتدا ترکیبی از کلمات ( Long Tail Phrase ) انتخاب کنید که هدف ساده تر باشد.اگر شما چندین کلمه ی طولانی تر را بتوانید برای خود بگیرید کلمات کوتاه تر و سخت تر آسان تر خواهند بود.
  • کلمه ی اشتباه انتخاب نکنید.فکر کنید مقاله ای دارید مینویسید در مورد وضعیت تحصیلی مردم در ایران.اگر در مقاله ی شما کلماتی مثل ایران و تحصیلات مداوم و بی هدف تکرار شوند اول بر مخاطبان شما اثر منفی میگذارد.سپس باعث میشود موتور جستجو هدف شما را واقعا درک نکند از تکرار این کلمات و فکر کند شما دارید Keyword Stuffing انجام میدهید.

مطالب لینک خور ایجاد کنید
مطالبی ایجاد کنید که از سایت های بزرگ و مشابه بتواند لینک دریافت کند.این لینک ها تاثیر بسیار زیادی بر رنکینگ شما خواهند داشت.نکته اینجاست که کیفیت لینک ها بسیار مهم است.بسیاری از مردم که کار خود را تازه در بخشی آغاز کرده اند با هر کسی ارتباط لینکی برقرار میکنند.شما سعی کنید از این دسته نباشید سعی کنید تا افراد خاص و مناسبی ارتباط لینکی برقرار کنید.همچنین بدانید که موتورهای جستجو بسیار در شناسایی لینک خوب از بد قوی هستند.

پست یک ادمین در مورد Link Bait میتوانید شما را بیشتر در این مورد کمک کند.

مطلب با ارزش ایجاد کنید
در حال حاضر نگرانی خیلی ها آپدیت پنگوئن میباشد اما بدانید و آگاه باشید که پاندا هنوز هم وجود دارد و با سایت ها برخورد میکند.باز هم تکرار میکنیم که هدف از پاندا برخورد با وبسایت هایی بود که ارزش محتوا پایینی دارند.

برای این که در نتایج جستجو رنک بگیرید باید مطلبی خوب و قوی ایجاد کنید.یک راه برای ایجاد مطلب خوب این است که از خودتان سوال کنید : آیا کاربران به این مطلب نیاز دارند و آن را میخوانند؟

نکته ی دیگر که مهم این است که همیشه سعی کنید مطالبی بنویسید که آنقدر طولانی باشد که کاربر به خواندن آن علاقه مند شود.ما به شما توصیه میکنیم مقاله ای بنویسید که حداقل ۳۰۰ کلمه در آن به کار رفته باشید.

در این مورد میتوانید پست سئوسازی محتوا : گوگل پاندا را بخوانید.

بهینه سازی تصاویر
خیلی از مدیران وبسایت ها در مورد ALT شنیده اند و آن را در تصاویر خود قرار میدهند.اما به عنوان فردی که میخواهید حرفه ای کار کنید شما باید برای تک تک تصاویر خود ALT و TITLE قرار دهید.

سئو و بهینه سازی تصاویر
بهینه و مرتب سازی لینک های داخلی
لینک دادن به دیگر پست ها و صفحات وبسایت باعث میشود که موتورهای جستجو بهتر بتوانند به کل وبسایت دسترسی پیدا کنند.
بدترین و رایج ترین اشتباه این است که بسیاری لینک های خود را بر روی کلمه اینجا کلیک کنید یا اینجا قرار میدهند.به هیچ وجه این کار را انجام ندهید زیرا لینک های داخلی یک روش خوب برای به دست آوردن رنکینگ در نتایج میباشند.

نکته ی آخر این که سعی کنید مطلب را برای کاربران بنویسید و سپس برای موتورهای جستجو.

 

منبع : سئو موز

 



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بهینه سازی بیش از حد چیست؟

یکی از آخرین آپدیت های گوگل برای مقابله با سایت هایی بود که بیش از حد بهینه سازی شده بودند(Over Optimized).بسیاری از سایت هایی که محتوای مفید داشتند در این آپدیت ضربه خوردند در این پست به بررسی این آپدیت میپردازیم.بهینه سازی بیش از حد زمانی اتفاق میوفتد که وبسایت شما زیادی برای گوگل خوب باشد.خوب بودن میتواند در داشتن بک لینک های زیاد خوب یا بهینه سازی On Page خیلی قوی باشد.اگر وبسایت شما از مرزهایی که گوگل تعیین کرده فراتر برود ضربه خواهید خورد.

یکی از آخرین آپدیت های گوگل برای مقابله با سایت هایی بود که بیش از حد بهینه سازی شده بودند(Over Optimized).بسیاری از سایت هایی که محتوای مفید داشتند در این آپدیت ضربه خوردند در این پست به بررسی این آپدیت میپردازیم.بهینه سازی بیش از حد زمانی اتفاق میوفتد که وبسایت شما زیادی برای گوگل خوب باشد.خوب بودن میتواند در داشتن بک لینک های زیاد خوب یا بهینه سازی On Page خیلی قوی باشد.اگر وبسایت شما از مرزهایی که گوگل تعیین کرده فراتر برود ضربه خواهید خورد.
این آپدیت جدید نیست و یکی از دوره های فعالیت پاندا مربوط می شد به بهینه سازی بیش از حد اما هنوز هم بسیاری قربانی این آپدیت میشوند.جالب است بدانید بینگ هم آپدیت مشابهی برای این دسته از وبسایت ها داشته است.

این آپدیت سوال های زیادی را ایجاد کرد که به ترتیب به این سوال ها پاسخ میدهیم.

  • اولین سوال این است که چه نیازی به این آپدیت بود؟
    Matt Cuttsمدیر بخش مبارزه با اسپم گوگل در کنفرانس SXSW اینگونه به سوال پاسخ داد:
  • اخیرا بسیاری از وبسایت ها اهمیت سئو را درک کرده اند اما متاسفانه به جای ایجاد محتوای مفید سعی میکنند با ایجاد محتوای خاص به طور مثال در مورد بهینه سازی سایت کاربر را به زور و به هر روشی وارد وبسایت خود کنند.|
  • سوال دوم این است که آیا بهینه سازی بیش از حد واقعا بد است؟
    مثالی که از گوگل پرسیده شد این بود که آیا استفاده زیاد از لینک های Nofollow مشکلی ایجاد میکند؟

پاسخ این بود که نه! اما شما گاها دست به کارهایی میزنید که کاربر را به هر روشی وادار میکنید شما را به عنوان بهترین وبسایت بشناسد.شما عملا انتخاب را برای کاربران از بین میبرید.شاید بتوان گفت تولیده کننده های محتوا نمی نویسند که نوشته باشند بلکه مینویسند تا بتوانند همه را راضی کنند.

از خود به عنوان یک تولید کننده ی محتوا سوال کنید :

  • آیا شما چیزی که کاربران میخواهند را نمی نویسید؟
  • آیا شما مطلب نمی نویسید تا در نتایج جستجو بهتر حاضر شوید؟
  • آیا شما مطلب نمی نویسید که بازدید کننده ی بیشتری به دست بیاورید؟

مسلما در ۹۰ درصد مواقع پاسخ به این سوال ها برای تمامی ما وبمسترها مثبت است.
ما نمیخواهیم بگوییم این کار اشتباه است اما میخواهیم بگوییم که اهداف عوض شده اند و ما هر روز بیشتر و بیشتر نگران این هستیم که موتورهای جستجو را راضی نگه داریم عملا کاربران را در نظر نمیگیریم.

  • پس سئو مرد؟ سئو تمام شد؟
    خوشبختانه سئو نمرده است و تنها زمانی خواهد مرد که اینترنت بمیرد.اما اصول سئو تغییر کرده اند.بگذارید با ۲ تعریف از سئو شما را باتعریف نوین آشنا کنیم:

    سئو یعنی درک آماری از وبسایت برای درک بهتر از نیاز و هدف کاربران در وبسایت. این آمار به شما تصویر درست و دقیقی از کاربران و موتورهای جستجو میدهد تا متوجه شوید که چه چیزی در وبسایتتان را آنها بیشتر دوست دارند.یکی از بخش های درک آماری برای این است که متوجه شوید محتوای شما چقدر برای کاربران مفید است.ما از شما نمیخواهیم با کلمات بازی کنید ما از شما میخواهیم محتوای خوب تولید کنید.
    در بخش دیگری میتوان گفت سئو یعنی آماده کردن بستر مناسب برای موتورهای جستجو تا صفحات شما را به راحتی بررسی کنند.به عنوان یک سئوکار باید مطمئن شوید که بخش های درست به راحتی در اختیار موتورهای جستجو قرار میگیرند.تکرار میکنیم نمی گوییم با کلمات بازی کنید میگوییم ساختار و کدنویسی بهینه داشته باشید.

  • همه اینها قبول من هنوز نفهمیدم چه جور وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است؟

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر ……محتوای شما زبان اسپم دارد.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……لینک های ارسال شده به وبسایت شما فقط از ویکی پدیا هستند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……تمام لینک های ارسال شده به سمت وبسایت با انکرتکست یکسان هستند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……صفحات شما بی هدف و پشت سرهم در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……لینک های داخلی زیادی از بخش نظرات سایت ها و انجمن ها دارید.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……آنچه کاربران میبینند با آنچه ربات های گوگل میبینند متفاوت است.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……تبلیغات را به کاربران خود در وبسایت ارائه میکنید به جای محتوا

  • حالا چگونه مشکل را حل کنیم؟
    مطلب طولانی و خسته کننده شده است شاید راحت ترین بخش رفع مشکل باشد زیرا مشکلات کاملا واضح هستند و روش های حل آنها هم به راحتی قابل تشخیص هستند.

اما ۳ توصیه کلی برای شما داریم:

  1. شروع کنید به ایجاد محتوای مفید و محتوای اسپم و کپی را فراموش کنید.
  2. پست های قدیمی را زنده کنید به آنها لینک بدهید.
  3. شروع کنید به بهینه سازی وبسایت

 

منبع : سئوموز


:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

چطور محتوای عالی تولید کنیم

مدت‌های زیادی هست که محتوا پادشاه است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها محتوا از پادشاهی کناره گیری کند. اگر شما یک نویسنده حرفه‌ای باشید این موضوع برای شما حکم یک خبر خیلی خوش را دارد، اما اگر فکر کنید که نویسنده چندان خوبی نیستید حتما از خودتان می‌پرسید که چطور می‌توانید برای وبلاگ‌تان محتوای عالی و باکیفیت تولید کنید؟

چطور محتوای عالی تولید کنید (حتی اگر نویسنده نباشید)
مدت‌های زیادی هست که محتوا پادشاه است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها محتوا از پادشاهی کناره گیری کند. اگر شما یک نویسنده حرفه‌ای باشید این موضوع برای شما حکم یک خبر خیلی خوش را دارد، اما اگر فکر کنید که نویسنده چندان خوبی نیستید حتما از خودتان می‌پرسید که چطور می‌توانید برای وبلاگ‌تان محتوای عالی و باکیفیت تولید کنید؟

خیلی از صاحبان کسب‌وکارها وقتی حرف از تولید محتوا به میان می‌آید ناامید و ناراحت می‌شوند – یا به این دلیل که فکر می‌کنند نویسنده خوبی نیستند یا اینکه اصلا از نوشتن خوششان نمی‌آید. ولی خوشبختانه راه‌های زیادی برای تولید محتوای عالی و بی‌نقص وجود دارد، حتی اگر فکر کنید در نویسندگی ضعیف هستید. در ادامه به چهار راه از همین راه‌ها می‌پردازم:

داستان بگویید
محتوای نوشتاری باکیفیت فقط به املا و نکات تکنیکی در نوشتار محدود نمی‌شود، بلکه محتوای عالی محتوایی است که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. پس بنشینید و فکر کنید و داستانی خلق کنید که با یکی و فقط یکی از مخاطبان شما بتواند ارتباط برقرار کند. تصور کنید که الان فقط شما و همان یک مخاطب دور میز نشسته‌اید و شما می‌خواهید برای او محتوایی نوشتاری تولید کنید. چه داستانی می‌نوشتید که بتواند با او ارتباط برقرار کند؟

وقتی داستان خود را پیدا کردید، آن را بنویسید. نگران ویرایش و املا و طرح نوشتار نباشید. محتوای عالی را خود نوشتار تشکیل می‌دهد. اگر بتوانید یک داستان خیلی خوب در مورد یکی از محصولات برند خود یا موضوعی که در نظر دارید بسازید در واقع حتی بدون اینکه خودتان بدانید توانسته‌اید محتوایی بی‌نقص به وجود بیاورید.

اگر در ویرایش نوشتار خود مشکل دارید و خودتان از پسش برنمی‌آیید، بد نیست اگر یک ویراستار برای محتوای خود استخدام کنید یا از یکی از دوستان خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. اصل ماجرا همان محتوایی است که شما تولید می‌کنید؛ محتوایی که بتواند مخاطب را به تعامل دعوت کند و برایش جذاب و گیرا باشد. ویرایش را هر کسی می‌تواند انجام دهد. اگر از این کار خوشتان نمی‌آید وقت خود را تلفش نکنید.
ویدیو را امتحان کنید

محتوا فقط به معنی پست‌های نوشتاری نیست. اگر از نوشتن خسته می‌شوید، سعی کنید یک سری ویدیویی برای وبلاگ خودتان تولید کنید یا اینکه در یوتیوب یک کانال ایجاد کنید. بر اساس آنچه Forrester Research یک دقیقه ویدیو به اندازه ۱.۸ میلیون کلمه ارزش دارد. با ویدیو می‌توانید پیام‌های بیشتری را به مخاطبان خود منتقل کنید.

بعلاوه، ویدیو اگر در کنار بازاریابی ایمیلی به کار گرفته شود می‌تواند نرخ کلیک‌های محتوای شما را به شدت افزایش دهد. تازه ویدیو در نتایج گوگل هم رنک بیشتری نسبت به محتوای نوشتاری می‌گیرد. میزان فروش محصولاتی هم که با محتوای ویدیویی به مخاطب معرفی می‌شوند ۸۵ درصد بیشتر از محصولاتی هستند که با محتوای نوشتاری معرفی می‌شوند.

اگر به دنبال ایده‌ای برای ساختن یک سری ویدیویی هستید می‌توانید به عنوان مثال یک سری آموزشی در مورد موضوع مورد علاقه خود ایجاد کنید یا اینکه محصولات خود را در یک سری ویدیویی معرفی کنید و ویژگی‌های مهم آن را به مخاطبان خود نشان دهید. حتی می‌توانید پشت صحنه‌ای از شرکت یا دفتر کار خودتان تهیه کنید و مخاطبان خود را با دنیای کاری واقعی خودتان و همکاران‌تان آشنا کنید تا آنها احساس کنند که یکی از شما هستند. همه این نوع ویدیوها تعامل برانگیز هستند و کمک می‌کنند که بتوانید بین برند خودتان و مخاطبان‌تان ارتباطی نزدیک برقرار کنید – که این دقیقا همان هدف محتوای عالی و بی‌نقص است.

پادکست بسازید
پادکستینگ یک راه خیلی خوب برای مدیرانی است که دوست دارند ایده‌های خود را با عموم به اشتراک بگذارند ولی از نوشتن زیاد لذت نمی‌برند. با یک رسانه صوتی یعنی پادکست شما می‌توانید با سادگی و راحتی بیشتری آنچه می‌خواهید را به دیگران منتقل کنید. اما اگر تصمیم گرفتید که پادکستی را شروع کنید باید سعی کنید به صورت منظم آن را منتشر کنید – نمی‌توانید یک هفته منتشر کنید و سه هفته آن را کنار بگذارید، مگر اینکه بخواهید به برند خودتان صدمه بزنید.

پادکست‌ها می‌توانند مطابق میل شما طولانی یا کوتاه باشند، ولی معمولا پادکست‌های طولانی طرفداران کمتری دارند. بهترین پادکست‌ها آنهایی هستند که کوتاه هستند و در طی آنها شما یا نکاتی مفید و به درد بخور را با دیگران به اشتراک می‌گذارید یا اینکه با یک فرد دیگر مصاحبه‌ای کوتاه اما جذاب ضبط می‌کنید. حتی می‌توانید یک سری پادکست را هم به نظرات مصرف کنندگان محصولات‌تان اختصاص دهید (البته به شرطی که کوتاه باشد و بیش از حد هم تبلیغاتی نباشد).

ساختن پادکست هم می‌تواند کاملا ساده باشد و هم سخت و پیچیده. بستگی دارد که شما یک پادکست با کیفیت و صدای خوب بخواهید تولید کنید یا یک پادکست معمولی. شما با میکروفون لپ‌تاپ خودتان هم می‌توانید پادکست را ضبط کنید ولی مسلما یک میکروفون حرفه‌ای صدای بسیار بهتری به دست می‌دهد. بعلاوه اگر بخواهید یک سرآغاز، موسیقی متن و امکاناتی از این قبیل را به پادکست اضافه کنید کار به مراتب وقت گیرتر و پیچیده‌تر می‌شود. اگر پادکست شما به اندازه کافی موفق بشود حتی ممکن است بتوانید اسپانسر هم جذب کنید و از پادکست خود درآمد کسب کنید.

هر تصمیمی که در مورد پادکست خود گرفتید این را در نظر داشته باشید که پادکست نه تنها راه خوبی برای برقراری ارتباط با مخاطبان‌تان است، بلکه روشی فوق‌العاده برای تولید محتوای تعامل برانگیر نیز هست، آن هم بدون نیاز به نوشتن حتی یک کلمه.
برون سپاری کنید یا استخدام کنید.

اگر فکر می‌کنید اصلا برای نوشتن فرد مناسبی نیستید و نمیتوانید محتوای عالی تولید کنید، یادتان باشد که لازم نیست این شما باشید که کار نوشتن را آغاز می‌کنید. شما همیشه می‌توانید از دوستان و همکارانی که بهتر از شما می‌نویسند بخواهید که کار نوشتن را برای شما انجام دهند. در واقع، اگر مدیر یک کسب‌وکار باشید این بهترین گزینه‌ای هست که می‌توانید انتخاب کنید. در این صورت نویسنده‌های شما می‌توانند روی زمینه‌های تخصصی خودشان تمرکز کنند و شما هم می‌توانید روی هدف خودتان تمرکز کنید – که آن هدف چیزی نیست جز تبدیل کردن شرکت‌تان به بهترین شرکتی که ممکن است.

اگر استخدام نیروهای داخلی برای کسب‌وکار شما چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، به برون سپاری فکر کنید. آزادکارهای حرفه‌ای خودشان همه اطلاعات لازم در مورد شما، شرکت‌تان و محصولات‌تان را به دست می‌آورند و بعد بهترین محتوای ممکن را برای شما تولید می‌کنند. شاید حتی بتوانید تولید کننده محتوایی را پیدا کنید که تخصصش در زمینه کاری شرکت شما باشد که در این صورت او می‌تواند محتوایی تولید کند که از همه نظر به درد شما و برندتان خواهد خورد.

چنانچه تصمیم گرفتید که برای تولید محتوا کسی را استخدام کنید، مطمئن شوید که تمام انتظارات خود را به طور واضح برای او شرح داده باشید – مخصوصا در مورد ضرب‌العجل‌ها، هزینه‌ها و جریمه‌ها در صورت تاخیر در ارائه محتوا. بحث کردن در مورد این مسائل در ابتدای راه، به شما این اطمینان را می‌دهد که در طول کار مشکلی بین شما و تولید کننده محتوا به وجود نخواهد آمد و محتوایی هم که تولید می‌شود دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید.

محتوای عالی تولید کنید
اینکه خود را نویسنده بدی بدانید دلیل نمی‌شود که از تولید محتوا فراری باشید. در محیط شلوغ دیجیتالی امروز، تولید محتوا یک ضرورت است، پس به داستان پردازی، پادکستینگ، ویدیوکستینگ و برون سپاری به چشم راه‌هایی برای انجام دادن یک ضرورت نگاه کنید. هر محتوایی که بتواند بین برند شما و مخاطبان‌تان ارتباطی برقرار کند ارزش انتشار و به اشتراک گذاری را دارد.

 

منبع : سئوموز
 


:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()