نوشته شده توسط : جعفر

در عصر حاضر به علت رشد روز افزون اينترنت، هتل ها نيز پا به اين عرصه ی پهناور گذاشته اند و دست به طراحی سايت هتل زده اند و در سايت هتل خود به معرفي خدمات و امكانات موجود در هتل پرداخت ‌اند و با ارائه ي تصاويری از فضای هتل، موقعيت هتل و امكانات آن را برای بيننده ي سايت آسان تر كرده اند.

این امر نه تنها باعث افزایش اعتماد کاربران به کیفیت و خدمات هتل خواهد شد بلکه کاربر را مجاب میکند که این هتل قطعا باید مدرن و به روز باشد که در گام اول اقدام به راه اندازی وب سایتی حرفه ای نموده است و احتمال بیشتری دارد که با مراجعه به هتل شما خدماتی این چنین آسان و مدرن دریافت کنند. اگر تمایل دارید از مزیت های طراحی سایت شرکتی بیشتر بدانید به وبسایت شرکت رایان مراجعه کنید.

مزمان با پیشرفت تکنولوژی هر مکانی میبایست در محیط مجازی خود را معرفی کند و با طراحی وب سایت خوب در بین رقبای خود حرف اول را بزنید ما شما را برای رسیدن به این هدف یاری میکنیم.

 

در سالهای اخیر خرید اینترنتی بلیط، تور و رزرو هتل بین کاربران اینترنت بسیار گسترده شده و لذا بسیاری از کاربران جهت رزرو هتل جستجو در اینترنت را بهترین و ارزانترین روش می دانند. در این راستا رایان با طراحی سایت هتل بصورت کاملاً اختصاصی با ایجاد ارتباط با سیستم های رزرواسیون داخلی این امکان را برای مشتریان فراهم آورده است تا به کاربران خود خدمات کاملاً آنلاین را ارائه نمایند.

شرکت طراحی سایت   رایان در طراحی سایت هتل به معرفی هتل، خدمات هتلداری و ارتباط سیستم رزرو آنلاین وب سایت از طریق وب سرویس و ایجاد پنل های اختصاصی می پردازد. کاربران می توانند از طریق وب سایت امکانات رفاهی هر اتاق را مقایسه نموده و در نهایت به رزرو اتاق مورد نظر خود اقدام نمایند.

طراحی سایت هتل های مارینا پارک کیش، هتل پردیسان مشهد و چندین هتل آپارتمان در تهران، مشهد و کیش از جمله نمونه پروژه های رایان می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی    

طراحی فروشگاه اینترنتی

یک طراحی حرفه ای و صحیح برای هتل ها می تواند نتایج بسیار چشم گیری داشته باشد. طراحی وب سایت برای یک هتل می تواند بزرگ ترین سرمایه آن هتل برای مطرح کردن خود به مسافرین باشد. 
طراحی وب سایت شما باید در خاطر افرادی که آن را مشاهده می کنند بماند و موجب شود تا بازدید کنندگان سایت شما، تبدیل به مسافرین هتل شما شوند. وب سایت هتل شما باید به گونه ای طراحی شود تا شما در میان رقیبان خود حرف اول را بزنید. برخی مسائلی که در این امر به شما کمک می کند و استفاده از آن ها تقریبا برای شما ضروری می باشد، در ادامه نام برده خواهد شد.
اولین مساله ای که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از طراحی واکنش گرا یا Responsive است. شما باید یک طراحی به روز و مطابق با مصرف بازدید کنندگان ارائه دهید. این گونه طراحی می تواند برای هتل شما امتیاز به شمار آید و آن در جمع هتل های به روز قرار دهد. 
مساله دیگر استفاده از طراحی هایی می باشد که این روز بیشتر دیده می شوند. منظور آن دسته از طراحی ها که در آن از عکس های بزرگ و جذاب استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که برای عکس های هتل خود از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید. 
نکته دیگر برای این گونه از سایت ها، استفاده از سئوی قوی در همان شروع کار است. شما باید قادر باشید تا مجموعه قوی خود را به افراد معرفی کنید. در دنیای آنلاین امروز سئو و تبلیغات در کنار یکدیگر معرف فعالیت شما خواهند بود. 
در آخر به سادگی سایت و دسترسی آسان به بخش های متفاوت سایت تاکید می کنیم. وب سایت شما نباید گیج کننده باشد و فرد در صورت تمایل به راحتی بتواند در وب سایت هتل شما اتاق رزرو کند. 
مسائلی که در اینجا ذکر شد ممکن است بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما چشم پوشی از هر کدام از این مسائل می تواند شما را از رسیدن به هدفتان باز دارد.

بیشتر بخوانید:

طراحی سایت وردپرسی      هزینه طراحی سایت

 

مزیت های طراحی سایت هتل

آسان تر شدن کار برای مشتریان شما و کسب رضایت آنان

امکان بازگشت مجدد مشتریان به سایت شما برای تهیه بلیط و دریافت خدمات

تبلیغات هتل خود به صورت همیشگی از طریق استفاده از موتور های جستجو

معرفی فضای هتل و ارائه عکس ها و فیلم هایی از محوطه های پیرامون آن برای جذب مشتریان بیشتر

در دسترس بودن همیشگی و ارائه خدمات آنلاین به مشتریان

کاهش هزینه های اضافی و هنگفت برای تبلیغات و غیره

افزایش اعتبار شما نزد مشتریان سایت هتل

معرفی شهر و استانی که هتل در آن قرار دارد

انتشار پست های سایت هتل در شبکه های اجتماعی مختلف به طور خودکار

ایجاد ارتباط به سایت های گردشگری و تفریحی برای افزایش مشتریان اینترنتی شما

افزایش بازدید کنندگان وب سایت هتل شما با استفاده خدمات سئو و بهینه سازی سایت

توسعه کسب و کار خود با استفاده از فضای نامحدود اینترنت

ارائه خدمات sem برای افزایش بازدید از وب سایت هتل شما

و سایر مزایای دنیای اینترنت

امکانات سایت هتل و هتلداری

طراحی صفحه رزرو هتل و اماکن اقامتی

طراحی صفحه پرداخت آنلاین با استفاده از درگاه های بانکی مختلف

طراحی صفحه زمان بندی برای بررسی اتاق های خالی و پر در هتل

طراحی صفحه دسته بندی اتاق ها بر اساس ظرفیت آن ها

ثبت نام کاربران سایت

ایجاو پروفایل اختصاصی برای هر کاربر

امکان ثبت درخواست مشتریان هتل

طراحی صفحه توضیحات مربوط به اتاق ها

طراحی صفحه خدمات آنلاین مشتریان

طراحی صفحه معرفی هتل و تاریخچه آن

طراحی صفحه برای پیشنهاد های خاص در روز های خاص

طراحی صفحه معرفی رستوران های داخل هتل

طراحی صفحه توضیحات اماکن دیدنی اطراف هتل

طراحی صفحه ثبت نام و ارتباط با مشتریان

پشتیبانی یک ساله رایگان همراه با میزبانی و ثبت دامنه ir رایگان

امکان ساخت اپلیکیشن android و ios به درخواست مشتریان

نکته پایانی:

شرکت طراحی سایت رایان ارائه دهنده به روز ترین خدمات طراحی وبسایت و طراحی اپلیکیشن در تهران است. ساخت وب سایت    و طراحی سایت تهران    را به رایان بسپارید.



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سوم آبان،۲۵ اکتبر گوگل خبری منتشر کرد و گفت که الگوریتم برت BERT ‌که الگوریتم جدید است را فعال کرده است.  این خبر در بلاگ گوگل آمد و البته توضیحات خوبی هم درباره آن بیان شد. لینک بلاگ گوگل را در قسمت منابع ما ببینید. در خبر امروز می‌خواهیم درباره چند و چون این الگوریتم نسبتا جدید صحبت کنیم. در دپارتمان سئو نوین مارکتینگ برای بررسی این الگوریتم و تأثیر آن بر روی سرچ‌ها و نتایج جستجو‌ها کار می‌کنیم. اما تا الان تأثیر بسیار زیادی در نتایج رتبه‌ها فارسی مشاهده نشده است. پس فعلا می‌توانیم یک نفس راحت بکشیم؛ البته فعلا.

گوگل برای توضیح الگوریتم برت این گونه می‌گوید: این الگوریتمی برای پردازش زبان طبیعی Natural Language Processing ) NLP) این الگوریتم بعد از رنک برین به مهم‌ترین الگوریتم مناسب ساز نتایج گوگل تبدیل می‌شود.

همان طور که بررسی‌های ما نشان می‌دهد هنوز این موج به فارسی نرسیده است و ابتدا در انگلیسی فعالیت خود را شروع می‌کند. اما کار این الگوریتم چیست.

شاید پیوند دانش زبان شناسی با علوم رایانه‌ای در الگوریتم برت به اوج خود برسد. این الگوریتم به دنبال درک منظور آدم‌ها از پرسش‌هایشان و جملاتشان در زبان گفتاری و نوشتاری است. این موضوع با تحلیل زبانشناختی روی می‌دهد. ما در رنک برین به دنبال آن بودیم که ارتباط کلمات را با یک دیگر برقرار کنیم. مانند لپه و گوشت با غذایی به نام قیمه، حالا اگر به دنبال درک یک جمله و ارتباط معنایی آن با یک پدیده باشیم چه؟ جواب این است که رنک برین به این موضوع هم می‌پرداخت و جملات را هم ارتباط یابی می‌کرد.تحلیلگران معتقدند برت یک راه جدید است که در کنار رنک برین به تحلیل عبارات می‌پردازد.

برت به دنبال درک منظور جملات است پس عبارت‌های جستجو را هدف قرار می‌دهد. این واقعیتی است که سوال‌های آدم‌ها از گوگل بسیار زیاد شده است و همه ما تجربه سرچ کردن یک جمله سوالی یا یک جمله خبری را در گوگل داریم.

 الگوریتم برت نتیجه یاد دادن بافت زبان به رایانه است

یک مثال فوق العاده در این زمینه وجود دارد که عملا گویای این ماجراست.

در زبان انگلیسی گاهی بجای آن که از کلمه without به معنی “بدون” استفاده کنند، از عبارت with on استفاده می‌کنند

آن گاه معنی ظاهری این جمله به این صورت می‌شود

“Parking on a hill with no curb”

“پارک روی تپه با نه محدودیت”

در حالی که منظور

“پارک روی تپه بدون محدودیت” بوده است

این روش گفتاری یعنی استفاده از نه برای اثبات عدم و وجود چیزی را ما در زبان نظامی‌ها ایران هم می‌بینم آنجا که بجای کلمه وجود ندارد می‌گویند: “نه هست”

اما گوگل قبل از فعال شدن برت با این سوال گیج می‌شد و نتایج پارکینگ با محدودیت را می‌آورد و درک خاصی از ترکیب “با نه” نداشت.

این دو فیچر اسنیپت را که گوگل به عنوان نمونه آورده  است را ببینید:

الگوریتم برت

الگوریتم برت

این که برت چگونه به این فرایند دست یافته و سازو کار الگوریتم چگونه است، هنوز چندان معلوم نیست. به خصوص که اساسا هنوز کار آن در فارسی فعال نشده است، اما حرف از آن است که گوگل ساختار  NLP خود را از یک سال پیش به صورت کدباز در اختیار عموم قرار داده اما توانایی پردازش گوگل آن چنان است که گوگل را به یکی از معدود استفاده کنندگان از این الگوریتم بدل ساخته است.

آن چیز که کاملا برما معلوم گشته است این است که در آینده‌ای نچندان دور الگوریتم برت از هر ۵ جستجو روی یکی از آنها تأثیر می‌گذارد. این عددی بسیار عظیم است و نشان از آن دارد که توان پردازشی بسیار قدرتمندی برای این الگوریتم در نظر گرفته شده است. شاید این خبر و خبر آزمایش کامپیوتر کوانتومی گوگل بی‌ارتباط نباشند.

مقوله پردازش زبان طبیعی موضوعی است که تا به امروز به صورت عملی توسط هیچ ماشینی انجام نشده است. اما با رشد قدرت پردازش رایانه‌ها این بخش نیز به زودی شاهد تحولاتی چشمگیر است.

بیشتر بخوانید:     دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته        دوربین مداربسته اصفهان      دوربین مداربسته شیراز



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

پاپ آپ چیست ؟ شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام ورود به یک سایت ناگهان پنجره‌ای در بالا و یا در وسط صفحه باز می‌شود و با نشان دادن پیغامی کوتاه شما را به انجام کاری مانند وارد کردن ایمیل یا خرید آخرین کتاب الکترونیکی و یا شرکت در جشنواره دعوت می‌کند. در این مقاله به اهمیت استفاده از پاپ آپ و معرفی انواع آن می‌پردازیم.

به‌صورت کلی به هر نوع پنجره جدیدی که مانع تعامل کاربران با صفحه اصلی شده و از کاربر می‌خواهد کار خاصی را انجام دهد، پاپ آپ گفته می‌شود.

پاپ آپ چیست - نوین مارکتینگ

از پاپ آپ عمدتا برای تبلیغ محصولات یا خدمات و افزایش میزان بازدید وب‌سایت، اطلاع‌رسانی‌ها و… استفاده می‌شود. زمانی که در اینترنت جستجو کنید: پاپ آپ چیست؟ اغلب با نام پنجره مزاحم از آن یاد می‌شود زیرا بدون اجازه کاربر نمایش‌ داده می‌شود و اگر کاربر نتواند از دست آن خلاص شود به سرعت سایت را ترک کرده و این موضوع نرخ پرش سایت را افزایش می‌دهد و می‌تواند تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما داشته باشد.  بنابراین مهم است که انواع پاپ آپ را به درستی بشناسید. 

 

چرا باید از پاپ آپ استفاده کنیم؟

پاپ آپ چیست - چرا باید از پاپ آپ استفاده کنیم؟

دیده شدن

همانند تبلیغ در گوگل که به بیشتر دیده شدن شما کمک می‌کند، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پاپ آپ نیز قابلیت جلب توجه بالای آن است. به طور مثال برای پاپ آپ‌های بدو ورود، بازدیدکنندگان بالافاصله که وارد سایت شما می‌شوند، اولین چیزی که به چشمشان می‌خورد، پاپ آپ است. پاپ آپ بلافاصله توجه‌ها را بخود جلب می‌کند. طراحی بصری آن، بسیار در اثرگذاری پاپ آپ اهمیت دارد. پاپ آپ‌ها معمولا ۵۰ درصد از بنرها موفق‌تر عمل می‌کنند و مهم‌ترین مزیت استفاده از آنها، این است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

پاپ اپ‌های سفارشی شده

 پاپ آپ‌ها کاملا قابل شخصی‌سازی هستند و برای استفاده از آنها لازم نیست، سبک و یا برند خود را زیر پا بگذارید. شما همچنین می‌توانید تجربه کاربری سایت خود (UX) را با توجه به آنچه که کاربران سایت شما باید ببینند و یا روی آن کلیک کنند، سفارشی سازی کنید.

بالا بردن نرخ کانورژن (تبدیل)

پاپ آپ به افزایش نرخ تبدیل سایت کمک بسیاری می‌کند. طبق مطالعاتی که انجام شده است پاپ آپ‌ها ۱۳ برابر بیشتر از بنرها منجر به کلیک کردن کاربر و یا عضویت آنها در سایت شده‌است. اضافه کردن پاپ آپ‌هایی که به‌خوبی طراحی شده‌اند بر روی سایت شما باعث افزایش دنبال‌کنندگان، نرخ عضویت و بازاریابی بهتر برای محصولات و یا خدمات شما می‌شود. برای مثال اگر شرکت شما در حال برگزاری رویدادی خاص است، با به اجرا درآوردن پاپ آپ بر روی سایت می‌توانید درباره این رویداد به کاربران اطلاع‌رسانی کنید و از آنها بخواهید برای شرکت در آن رویداد با کلیک بر روی پاپ‌آپ به بخش ثبت‌نام بروند. در این حالت به همه بازدیدکنندگان سایت فرصتی برابر برای مشارکت در رویدادها و اخبار سایت‌تان می‌دهید.

بازخورد فوری کاربران

پاپ آپ‌ها روشی سریع و ساده برای ثبت بازخورد کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما هستند. به طور مثال اگر در صفحه سوالات متداول سایت، یک پاپ آپ قرار دهید، کاربران در صورتی که سوالی داشتته باشند و یا بخواهند ثبت نظر و شکایت کنند به راحتی می‌توانند، این کار را انجام دهند و با شما ارتباط برقرار کنند. با استفاده از این روش شما بدون درنگ می‌توانید در لحظه نظرات کاربران خود را دریافت کنید و نیازهای آنها را بسنجید و بتوانید مشکلاتی را که کاربران با آن روبرو شده‌‎اند، را به سرعت حل کنید.

افزایش تمرکز بر روی یک موضوع خاص

 با وجود منوهای طولانی و بنرهای رنگارنگی که در سراسر سایت به چشم می‌خورند و مطالبی که در قسمت‌های مختلف سایت شما پراکنده شده‌اند، جلب توجه کاربران به موضوعی خاص امری بسیار دشوار به نظر می‌رسد، با استفاده از پاپ آپ‌ها شما می‌توانید توجه کاربر را فقط به یک موضوع خاص جلب کنید و از این کار در جهت اهداف خود استفاده کنید،با انتخاب کال تو اکشن (CTA) مناسب که از کاربران به طور مشخصی بخواهد کار خاصی را انجام دهند، می‌توانند باعث موفقیت شما در اجرا کردن، پاپ آپ‌ها شود.

 

چطور بهترین عملکرد را در استفاده از پاپ آپ‌ها داشته باشید؟

پاپ آپ چیست - چطور بهترین عملکرد را در استفاده از پاپ آپ‌ها داشته باشید؟

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چطور باید مطمئن شوید که به درستی از پاپ آپ استفاده می‌کنید و باعث آزار بازدیدکنندگان نمی‌شوید؟

مطلبی مرتبط و ارزشمند ارائه دهید

شاید بزرگترین ایراد پاپ آپ‌ها این باشد که به جای اینکه توجه را به صفحه سایت جلب کنند، مانع دیده شدن صفحه سایت می‌شوند. وقتی این مسئله بیشتر مشکل‌ساز می‌شود که پاپ آپ یا ربطی به مطلب صفحه‌ای که کاربر در حال بازدید از آن است، ندارد و یا این پاپ آپ برای کاربر بی‌ارزش است و یا بازدیدکننده به آن علاقه‌ای ندارد.

برای تقویت تعامل با پاپ آپ و بهبود تجربه کاربران بر روی سایت، بهتر است این مشکل را رفع کنید و مسائلی را در پاپ آپ مطرح کنید که هم برای بازدیدکننده با ارزش باشد و هم با مطالب سایت هم‌خوانی داشته باشد.

به نحوه تعامل کاربران با سایت توجه کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هنگام استفاده از پاپ آپ پیش می‌آید این است که آنها در زمان نامناسبی بر روی صفحه سایت ظاهر می‌شوند و باعث آزردگی کاربران می‌شوند. در مورد تعامل بازدیدکنندگان با هر کدام از صفحات سایت اطلاعات کسب کنید و برای راه‌اندازی پاپ آپ در هر کدام از این صفحات استراتژی داشته باشید.

به طور مثال در صفحاتی که مطالب طولانی درج شده‌اند، مسیر تعامل کاربران شما از بالای سایت به پایین است و میانه مطلب محل خوبی برای ظهور پاپ آپ است. اگر می‌خواهید توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید هنگامی که کاربر تا نیمه صفحه را اسکرول کرده، زمان مناسبی برای ظاهر شدن پاپ آپ است.

اگر متوجه شدید که کاربران هنگام خرید محصولات مکث می‌کنند و به طور مثال ۳۰ ثانیه برای هر محصول زمان می‌گذارند. بهتر است بلافاصله پاپ آپ را فعال کنید و چند ثانیه زمان بدهید کاربر با صفحه تعامل برقرار کند.

از لحن مناسب استفاده کنید

اکثر پاپ آپ‌ها قالبی مشخص دارند و در آن می‌توانید از عنوان، متن و در برخی موارد از تصاویر استفاده کنید. به صورت کلی لازم نیست شما کار زیادی برای طراحی اولیه آن انجام دهید.

اما برای انتقال بهتر پیام باید از لحنی مشخص، قابل اجرا و دوستانه استفاده کنید.

لحن مشخص:

برای کاربر کامل مشخص کنید که اگر بر روی پاپ آپ کلیک کند چه اتفاقی خواهد افتاد. به طور مثال به آنها نگویید که به صفحه راهنما فرستاده خواهند شد بلکه بگویید به صفحه راهنمای ۱۰ صفحه‌ای خواهند رفت که نکته‌هایی اساسی در آن مطرح می‌شود.

قابل اجرا:

 به کاربران اطلاع دهید که از آنها توقع دارید چه کاری انجام دهند. به جای استفاده از عبارت‌هایی چون «کلیک کنید» از عباراتی استفاده کنید که باعث ترغیب کاربران برای کلیک کردن شود.

لحن دوستانه:

 به بازدیدکنندگان یادآوری کنید که این پاپ آپ توسط یک فرد ارسال شده‌است و از لحنی دوستانه و محاوره‌ای استفاده کنید. به طور مثال با جای جمله «وبلاگ ما را دنبال کنید» می‌توانید از جمله «ما دوست داریم، که هر وقت مقاله جدیدی منتشر کردیم به شما اطلاع بدیم» استفاده کنید.

تجربه موبایلی را تخریب نکنید

با توجه به صفحات کوچک موبایل استفاده از پاپ آپ‌هایی که در قالب سایت نسخه موبایل نمی‌گنجند، چندان هوشمندانه به نظر نمی‌رسد، این کار باعث کاهش نرخ مشارکت کاربران بر روی سایت خواهد شد.

انواع پاپ آپ

پاپ آپ چیست - انواع پاپ آپ

پاپ آپ‌ها را با توجه به معیارهای زیادی می‌توان دسته‌بندی کرد، از زمان یا مکان ظاهر شدن آنها گرفته تا پیامی که منتقل می‌کنند، می‎توانند باعث تعریف مجازی درباره گروه‌بندی پاپ‌ها شود. در ادامه انواع پاپ آپ را معرفی می‌کنیم.

پاپ آپ ترک صفحه (خداحافظی)

این پاپ آپ زمانی فعال می‌شود که کاربر قصد ترک صفحه سایت و یا بستن آن را دارد، در استفاده از این نوع پاپ آپ، اختلالی در تجربه کاربری در استفاده از سایت بوجود نمی‌آید.

با توجه به اهداف شما می‌توانید در این پاپ آپ از کاربر آدرس ایمیلش را بخواهید و یا به او پیشنهاد کد تخفیف بدهد.  شما با توجه با مالک سایت باید درباره پیام نمایشی در این پاپ آپ تصمیم‌گیری کنید.

پاپ آپ زمانی

اگر کاربر برای بیش از یک دقیقه در سایت غیرفعال بوده‌است، زمان مناسبی است که به او درباره مطالب ارزشمند سایت یادآوری کنید. با این حال اگر کاربر به صفحه دیگری رفته باشد، احتمالا استفاده از این پاپ بدون فایده خواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید همزمان با باز شدن پاپ آپ یک صدای کلیک نیز روی سایت اجرا کنید. در استفاده از این صدا زیاده‌روی نکنید.

روشی دیگری که می‌توان از این نوع از پاپ آپ استفاده کرد این است که، برعکس حالت قبل درست زمانی که کاربر مدت زیادی را صرف سایت شما کرده‌است به او یک پیام پاپ آپ نمایش دهید. اگر در این صفحه به محصول و یا خدماتی که ممکن است مورد علاقه او باشد اشاره کنید، احتمال کلیک شدن بر روی این پاپ آپ را بالاتر می‌برید.

پاپ آپ همراه با اسکرول

پاپ آپ چیست - پاپ آپ همراه با اسکرول

همانطور که از اسم این پاپ آپ مشخص است، در حین مطالعه مطلبی بر روی سایت و هنگام اسکرول کردن برای خواندن ادامه مطلب این پاپ آپ فعال می‌شود. به طور مثال اگر فردی در حال مطالعه مقاله‌ای به عنوان «چگونه به صورت آنلاین کسب درآمد کنیم» است و به قسمت «اهمیت BackLink» می‌رسد، می‌توانید از پاپ آپی با موضوع یک کتاب آنلاین با عنوان «۱۰۱ استراتژی برای تولید BackLink » استفاده کنید.

پاپ آپ کلیکی

اگر به عنوان مدیر سایت بسیار محافظه‌کار هستید، می‌توانید از این نوع از پاپ آپ استفاده کنید. پاپ آپ‌های کلیکی تنها با کلیک کاربر بر روی یک لینک و یا دکمه مشخص فعال می‌شود.

از این پاپ آپ می‌توانید برای اهداف بسیاری از جمله پیشنهاد عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه و اهداف مارکتینگ استفاده کنید.

پاپ آپ شناور

بنرهای شناور تبلیغاتی روی سایت به عنوان پاپ آپ در نظر گرفته نمی‌شوند، اما اگر این بنرها در زمانی خاص و یا با رفتاری خاص از کاربر بر روی صفحه ظاهر می‌شوند، می‌توان آن را به عنوان پاپ آپ در نظر گرفته می‌شود.

برای تاثیر بیشتر بهتر است از این پاپ آپ‌ها به جای بنر استفاده کنید تا توجه کاربران بیشتری را جلب کنید.

پاپ آپ تمام صفحه

این پاپ آپ‌ها به عنوان تهاجمی‌ترین پاپ آپ شناخته می‌شوند. همانطور که از اسمش پیداست این پاپ آپ کل صفحه را می‌پوشاند و توجه بازدیدکننده را به صورت کامل جلب می‌کند. برای استفاده از این پاپ آپ باید قصد انتقال پیام مهمی به کاربران داشته باشید. در استفاده از این پاپ آپ زیاده‌روی نکنید و تا حد امکان محتاط عمل کنید.

لایت باکس

پاپ آپ چیست - لایت باکس

این نوع از پاپ آپ با عنوان پنجره‌ای کوچکتر بر روی صفحه‌ای که در حال مشاهده آن هستید، ظاهر می‌شود و در حالی که این صفحه روشن است صفحه اصلی سایت در پس زمینه به حالت تیره در می‌آید. لایت باکس یکی از پر‌مصرف‌ترین انواع پاپ آپ است.

انتخاب بهترین پاپ آپ به عواملی بسیاری چون اهداف شما، بازاریابی شما، طراحی سایت و هدف راه‌اندازی پاپ آپ بستگی دارد. کاربران در حالت پیش فرض علاقه‌ای به پاپ آپ ندارند پس باید تمام سعی‌تان را به کار بگیرید، تا توجه آنها را به خوبی جلب کنید و در جهت دستیابی به اهداف‌تان قدم بردارید.

تمام مزایا و معایب پاپ آپ را در نظر بگیرید و با دیدی باز و اهدافی روشن وارد عمل شوید. از آزمون و خطا هراسی نداشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

منبع: نوین مارکتینگ

بیشتر بخوانید: 

دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته     دوربین مداربسته اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین-مداربسته-ضد-انفجار-و-مزایای-آن,,
دوربین های مداربسته ضدانفجار در واقع نوعی از سیستم های مداربسته هستند که برای مکان های پرخطر استفاده می شوند. یک دوربین مداربسته معمولی در مکان هایی همچون معادن، ایستگاه های نفت و گاز، انرژی هسته ای و ... برای اهداف نظارتی کافی نخواهد بود. از این رو چنین صنایعی، همواره نیاز به تکنولوژی های پیشرفته برای نظارت و رسیدگی به چالش های می باشد. در ادامه می خوانیم:

• معرفی دوربین مدار بسته ضد انفجار
• کاربرد دوربین های ضدانفجار
• نحوه عملکرد دوربین ضدانفجار
• استانداردهای لازم
• مشخصات


معرفی دوربین مداربسته ضد انفجار


دوربین مداربسته ضد انفجار دوربینی است که می توان در هر محیطی نصب کرد اما بیشتر در محیط های خطرناک که به صورت بالقوه خطر انفجار هر لحظه در آن وجود دارد استفاده می شود.
جنس بدنه این دوربین ها از فولاد قوی و ضدرنگ است تا در برابر انفجار از آیب های احتمالی در امان باشد.
این دوربین ها در برابر پرتوهای خطرناک ماوراء بنفش، بخار نمک و آلودگی هوا بسیار مقاومت فوق العاده ای دارند. همچنین برای مقاومت بیشتر بدنه فولادی این دوربین ها، الکترواندود شده است.
محصولاتی مختلفی از این سری از دوربین ها تولید شده است که دارای قابلیت های مختلفی هستند. برخی از این دوربین ها قسمت های گرم کننده و برف پاک کن دارند. همچنین برخی دارای قابلیت موقعیت یابی، عکس برداری به صورت نوری یا حرارتی می باشند.
بنابراین، طراحی این دوربین ها به نحوی است که در هنگام وقوع انفجار سالم می مانند و تصاویرشان از دست نمی رود.

کاربرد دوربین های ضدانفجار


دوربین های ضدانفجار در مشاغلی همچون تانکرهای نفت و گاز، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، مکان های سوخت گیری هواپیماها، معادن زغال سنگ و یا پالایشگاه های نفت، تاسیسات تصفیه فاضلاب و... استفاده می شوند.
در این محیط ها اغلب گازهای قابل اشتعالی مانند استون، پروپان، متان، هیدروژن و یا گرد و غبار زغال سنگ موجود است.

نحوه عملکرد


هنگامی که یک دستگاه های برقی و الکترونیکی را روشن می کنید در ابتدا یک جرقه های کوچکی تولید می شوند. به عنوان مثال، یک کلید برق روشنایی خانگی ممکن است در هنگام روشن شدن، یک جرقه قابل رویت کوچک و بی ضرر را منتشر کند.
حال در یک فضای معمولی مانند خانه، این جرقه هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، اما چنانچه در محیطی تولید شود که مواد اشتعال زا و حساس مانند گاز، مواد شیمیایی، اکسیژن و ... به میزان زیاد موجود هستند ممکن است انفجار رخ دهد.
در واقع دوربین مداربسته ضد انفجار بیش از آنکه در برابر انفجار مقاوم باشند از وقوع آن جلوگیری می کنند. این دوربین ها در محیط هایی با شرایط سخت مانند توربین های گاز یا بخار، سایت های پردازش مواد شیمیایی و پالایشگاه های پتروشیمی دوام می آورند.

استاندارد های لازم


لازم به ذکر است که دوربین مداربسته ضد انفجار باید دارای استانداردهایی همچون ATEX یا IECEx باشد.
IECEx یک استاندارد بین المللی است، در حالی که دستورالعمل یا استاندارد ATEX برای محافظت از کارگران از خطرات انفجاری و ایجاد استانداردهای جامع برای تجهیزات موجود در اتحادیه اروپا است. این استانداردها نوع محیط و سطح مقاوت تجهیزات را مشخص می کنند. استاندارد UL نیز مربوط به تجهیزات موجود در ایالات متحده است.

مشخصات


دوربین های مداربسته ضدانفجار دارای انواع و مدل های مختلفی هستند. اما تمامی آنها دارای مشخصات استاندارد زیر می باشند:

قابل اعتماد و مستحکم


دوربین های ضد انفجار با محفظه های بسیار قدرتمندی تجهیز شده اند. حتی در محیط های کاری خطرناک و شرایط آب و هوایی بسیار بد نیز می توانید به صورت پیوسته محل مورد نظر را نظارت کنید.

سیستم یکپارچه برای نظارت 24 ساعته


این دوربین ها به راحتی با سایر تجهیزات مانیتورینگ از راه دور مانند موبایل، تبلت و ... ادغام می شوند.
به این ترتیب، شما می توانید به طور مداوم فعالیت های روزانه محل کار خود را، در هر جایی که هستید نظارت کنید. تصاویر ضبط شده در این محیط ها می تواند به کاهش سطح خطر کمک کنند.

وضوح تصویر بالا

تصور کنید که دوربین مداربسته ای نصب کرده اید که تصاویر دانه یا تار شده را ارسال می کند و یا در تاریکی تصاویر قابل رویتی ارائه نمی کند. اما در مورد دوربین های مدار بسته ضد انفجار ویژگی هایی مانند وضوح عالی، تشخیص رنگ ها و کیفیت تصویر فوق العاده (حتی در نرخ فریم بالا)، فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال موتورایز و حساسیت به روشنایی(LUX) بالایی وجود دارد( های دارک فایتر هایک ویژن).
بنابراین، آنها می توانند مسافت های طولانی را پوشش دهند و تصاویر با جزئیات زیادی را در نور کم ارائه دهند.

ویژگی های هوشمند

بسیاری از دوربین های مداربسته ضد انفجار مدرن برای داشتن حداکثر ایمنی، مجهز به ویژگی های هوشمندی مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص حرکت و یا تشخیص آلارم کاذب هستند.
با استفاده از این ویژگی های تجزیه و تحلیلی، این دوربین ها قادر به تشخیص رخدادهای مختلف هستند و به طور خودکار با اقدامات خاص مانند ارسال آلارم پاسخ های لازم را می دهند.

تضمین ایمنی داده ها

دوربین های ضدانفجار در زمانی که یک انفجار یا آتش سوزی رخ می دهد کارایی بالایی دارند. تصاویر ارسالی این دوربین ها در هنگام انفجار می تواند در یافتن علت دقیق حادثه بسیار کمک کننده باشند.
این تصاویر همچنین می توانند برای آموزش، تجزیه و تحلیل دقیق و یا برای حل مسائل حقوقی مفید باشند.

دسترسی از راه دور


هنگامی که یک دوربین ضد انفجار را در سیستم نظارت تصویری خود تعبیه می کنید می توانید از راه دور بر آن کنترل داشته باشید.
مزیت این کار این است که نظارت از راه دور بر یک منطقه خطرناک ایمنی بالاتری دارد.
 
بیشتر بخوانید:

http://seo-webdesign.atizo.se/

http://tejarat-online.atizo.se/

http://webinja.atizo.se/

http://webkaran.atizo.se/

http://tejarat-farda.atizo.se/

http://online-tejarat.atizo.se/

http://webkaran-seo.atizo.se/

http://webbaran.atizo.se/

http://seoweb5.atizo.se/

 


:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

هر تعاملی که مخاطبان با شما داشته باشند، به نوعی یک تجربه به‌شمار می‌رود. اگر به‌دنبال رقم‌زدن بهترین تجربه‌ها هستید تا بهترین تصویر در ذهن مخاطبان شکل بگیرد، بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing می‌توانید قوی‌ترین ابزار شما باشد. بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing به شما کمک می‌کند دید بهتری را نسبت به برندتان گسترش دهید و تاثیر بهتری روی مخاطبانتان بگذارید.
نتایج تحقیقات نشان داده که ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان رویدادها، فیلم‌های آن رویداد را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. فرض کنید حدود نصف میهمانانتان بخواهند فیلم کسل‌کننده و بی محتوای رویداد شرکت یا برند شما را در فضای مجازی پخش کنند، آن وقت چه می‌شود؟
حالا در مقابل فرض کنید به رویدادی تجاری رفته‌اید و در آن همگی با هم یک بازی کامپیوتری را انجام داده‌اید و لباس‌های شخصیت‌های آن بازی را پوشیده‌اید. به نظرتان اگر در این حالت فیلم برندتان پخش شود، دیگران در مورد کسب‌وکارتان چه فکری می‌کنند؟ چه تاثیری روی ذهن مخاطب خواهید گذاشت؟
یا اگر بتوانید فیلمی جذاب برای شرکت‌کنندگان نمایش دهید و آن‌ها را دعوت به مشارکت و نظر دادن بکنید چه اتفاقی می‌افتد؟
قطعا هیچ یک از ما دوست نداریم در رویدادی شرکت کنیم که کسل‌کننده است و در تمام مدت برگزاری آن خوابمان برده باشد. با به کارگیری بازاریابی تجربی می‌توانید این حس را برای شرکت‌کنندگان القا کنید که برندی ارزشمند هستید و همیشه در خاطرشان بمانید.

تعریف بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

روزانه با چه تعداد تبلیغ روبرو می‌شوید؟ چند بیلبورد می‌بینید؟ کدام‌یک از آن‌ها بعد از مدت‌ها در ذهنتان باقی مانده است؟ کدام‌یک را بهتر به خاطر می‌آورید؟ احتمالا تعداد زیادی از آن‌ها در خاطرتان نمانده است.
بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing نوعی استراتژی بازاریابی است که در آن با ایجاد تجربیات واقعی زندگی، مشتریان را جذب و علاقمند می‌کنند. تاکید این نوع بازاریابی روی این مسئله است که مشتری بتواند برند را تجربه کند و از این تجربه خاطره خوش و ماندگاری در ذهنش ثبت شود. خاطره‌ای که حتی مدت‌ها بعد نیز بتواند آن را به یاد بیاورد.
برای مثال کارخانه نوشابه انرژی‌زای EnergyX را در نظر بگیرید. این برند معروف برای این‌که مشتریان را وادار به تجربه نوشیدن این انرژی بکند، بعد از هر مسابقه ورزشی، با کامیونی چند رنگ و درخشان جلوی درب خروجی ظاهر می‌شد و به طور رایگان نوشابه‌های خود را بین تماشاچیان پخش می‌کرد. در همین حین کارت تخفیف هم برای خریدهای بعدی مشتریان بالقوه بینشان پخش می‌کرد. بدین ترتیب مشتریان به خریدهای بعدی ترغیب می‌شدند و این خاطره را به همراه تجربه‌ای یه‌یادماندنی و خوش در ذهنشان مرور می‌کردند.
در این مقاله برایتان خواهیم گفت که چگونه استراتژی مناسبی برای این‌کار تدوین کنید و چرا اصلا باید از بازاریابی تجربی استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

بازاریابی تجربی باعث می‌شود تمام مخاطبان شما، رویدادهایتان را شرکت کنند و به آن‌ها علاقه‌مند باشند. اما نه صرفا به این دلیل که این رویدادها زنده برگزار می‌شوند. برای این‌که بتوانید مخاطبان خود را به رویدادها و تبلغ‌هایتان جذب و علاقمند کنید، باید استراتژی بازاریابی تجربی صحیحی داشته باشید. با کمک تدوین استراتژی بازاریابی، به برندتان جان و زندگی ببخشید.

استراتژی بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

با اعمال این ۱۰ قدم، استراتژی بازاریابی تجربی کسب‌وکارتان را تدوین کنید.
قدم اول: مخاطبتان را بشناسید
بسیاری از کسب‌وکارها آن‌قدر درگیر برنامه‌ریزی بقیه قسمت‌ها می‌شوند که فراموش می‌کنند باید پیش از هر چیز مشخص کنند که می‌خواهند به چه کسانی خدمت ارائه کنند و چه کسانی باید درباره این برند بیشتر بدانند. برای شناخت هر چه بهتر مخاطبتان سعی کنید بیشتر با بخش فروش و مدیران حسابداری وقت بگذرانید و از آن‌ها بخواهید اطلاعات عمیق‌تری از خریدارانتان به شما ارائه دهند.
قدم دوم: پیامی واضح و متناسب با برندتان داشته باشید
برای این‌که در مراحل مختلف بازاریابی تجربی موفق باشید باید پیامی مناسب داشته باشید و بتوانید از طریق آن بهتر با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید.
درباره پیامی که می‌خواهید بدهید خوب فکر کنید، مطمئن شوید پیامتان با تصویری که می‌خواهید از برند بر جا بگذارید هماهنگ است و به طور کامل نیز واضح است.
قدم سوم: چیزی مفید ارائه دهید
موفق‌ترین کمپین‌ها آن‌هایی بوده‌اند که به مخاطب چیزی را آموزش داده‌اند یا چیزی مفید در اختیارشان گذاشته‌اند.
سعی کنید به جای فروختن محصولاتتان در کمپینی که برگزار می‌کنید، ارزشی والا را به مخاطب ارائه کنید.
قدم چهارم: از واقعیت افزوده استفاده کنید
اگر واقعیت‌های فضای آنلاین را بتوانید وارد دنیای آفلاین خود بکنید، در واثع توانسته‌اید از واقعیت افزوده استفاده کنید. اگر مخاطبان در رویدادهای شما بگویند: «وای! چقدر باحال!» و در عین حال بتوانند بعدها آن اتفاق جالب را به یاد بیاورند موفق شده‌اید که اثری ماندگار در ذهنشان خلق کنید.
قدم پنجم: شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPI خود را مشخص کنید
پس از برگزاری کمپین باید بدانید که تا چه میزان موفق بوده‌اید. برای اندازه‌گیری این موفقیت لازم است که از پیش شاخص‌هایی تعیین کرده باشید.
قدم ششم: سعی کنید سرگرم‌کننده باشید
شما باید کاری کنید که پیام برندتان پخش شود. پخش شدن و همه‌گیر شدن کار بازاریابی است. در تدوین استراتژی بازاریابی تجربی برندتان حتما موقعیتی برای خلق سرگرمی و تفریح قرار دهد چرا که سرگرمی‌ها خاصیت ویروسی دارند و به سرعت پخش می‌شوند.
زمانی‌که بتوانید نظر مخاطبتان را با سرگرمی جلب کنید می‌توانید تصمیم بگیرید که به آن‌ها چیزی بفروشید یا نه.
قدم هفتم: زودتر از موعد برنامه‌ریزی را شروع کنید
اگر برنامه‌ریزی برای کمپین تبلیغاتی‌تان را به تعویق بیاندازید احتمالا دچار مشکل خواهید شد. همیشه برای لحظات آخر بار زیادی از کار به وجود می‌آید و نداشتن برنامه‌ریزی و ایجاد تغییرات لحظه آخری برایتان هزینه زیادی خواهد داشت.
قدم هشتم: به طور کامل تحقیق کنید
درباره نیازها و وسایلی که باید تهیه کنید حتما به طور کامل تحقیق کنید. داستان‌های دیگر کمپین‌های موفق بازاریابی دیجیتال را بخوانید و از آن‌ها سرمشق بگیرید.
قدم نهم: رویدادتان را بازاریابی و تبلیغ کنید
از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کمپین تان استفاده کنید چرا که امروزه شبکه‌های اجتماعی به ابزاری قدرتمند برای تبلیغ و بازاریابی برندها تبدیل شده‌اند.
قدم دهم: از محتوای UGC یا تولید ‌شده توسط کاربر استفاده کنید
اگر مخاطب برندتان را تشویق کنید که در شبکه‌های اجتماعی، بلاگ یا دیگر مکان‌ها درباره شما بگوید، بنویسد یا عکس و فیلم منتشر کند، موفق شده‌اید اعتباری باورنکردنی برای خودتان رقم بزنید.
فراموش نکنید که بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing این روزها باعث تغییرات شگرفی در روند بازاریابی شده است. پس تا دیر نشده، استراتژی بازاریابی تجربی برندتان را تدوین و طراحی کنید.

دلیل اهمیت بازاریابی تجربی

دلیل اهمیت بازاریابی تجربی

هر زمانی‌که بتوانید مخاطب برندتان را خوشحال کنید، منفعتی به کسب‌وکارتان بخشیده‌اید. بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing به شما کمک می‌کند به مخاطبانتان احساس بهتری بدهید. همین احساس بهتر باعث ایجاد وفاداری به برند می‌شود.
مهم‌ترین منفعتی که در مسیر بازاریابی تجربی نصیب برند می‌شود، تبلیغ دهان به دهان است. زمانی‌که بتوانید مشتری خودتان را خوشحال کنید آن‌ها هم به دیگران این خوشحالی را سرایت می‌دهند و از شما تعریف می‌کنند.
بر اساس نتایج تحقیقات نشریه فوربس، بازاریابی تجربی باعث ایجاد ارتباط پایدار بین مشتری و برند می‌شود. هم‌چنین شما از این طریق قادر خواهید بود اطلاعات زنده و صحیح‌تری را از مصرف‌کنندگان خدمات یا محصولاتتان به دست آورید.
از مهم‌ترین دلایل اهمیت بازاریابی تجربی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بسیار موثر است و می‌توان از آن نتایج دقیقی استخراج کرد.
  • با استفاده از روش‌های غیر سنتی باعث ایجاد آگاهی بخشی از برند می‌شود.
  • باعث تعامل و افزایش شبکه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.
  • خاطراتی ماندگار در ذهن مخاطب حک می‌کند.
  • با کمک این نوع بازاریابی توجه رسانه‌ها به برند شما جلب می‌شود.

مقایسه بازاریابی تجربی و بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی در واقع همان تبلیغ و ترفیعی است که با بازاریابی همراه می‌شود. به طور معمول بیلبوردها، بروشورهای تبلیغی و تبلیغات رادیو و تلویزیون از انواع بازاریابی سنتی محسوب می‌شوند. با استفاده از این روش‌های بازاریابی سنتی می‌توان نام و هدف برند را به معرض دید عموم گذاشت اما باید دقت کرد که جذب مخاطبان خاص از طریق بازاریابی سنتی امری بسیار سخت خواهد بود.
بازاریابی تجربی همان‌طور که از نامش پیداست بر تجربیات و عواطف و احساسات مشتریان تاثیر می‌گذارد. به کمک بازاریابی تجربی می‌توان احساس خوبی نسبت به محصول یا خدمات کسب‌وکار در مشتریان ایجاد کرد.
اگر بخواهیم تفاوت بازاریابی تجربی و سنتی را بگوییم باید مثال فلاسفه جدید و قدیم را بزنیم. دعوایی که همیشه بین این فیلسوفان بر سر درستی یا نادرستی سخنانشان است، مانند دعوای استفاده از بازاریابی سنتی یا تجربی است.
بازاریابی سنتی تاکید خود را بر امکانات کاربرد و فواید اصلی محصول یا خدمات قرار می‌دهد در حالی‌که بازاریابی تجربی تاکیدش بر ایجاد محرکی برای خلق تجربیات مفید از برند برای مصرف‌کننده است.
بازاریابی سنتی رقابت را بر سر گروهی از محصولات یا خدمات خاص می‌بیند در حالی‌که بازاریابی تجربی رقابت را در فهم مخاطب و توزیع محصول بهتر برای ایجاد تجربه عمیق‌تر برای مصرف‌کننده می‌داند.
بازاریابی سنتی، مخاطبان را افرادی می‌داند که بسیار منطقی هستند در حالی‌که بازاریابی تجربی مخاطبان برند را افراد منطقی و احساسی می‌داند.
حقیقت این است که برندها و شرکت‌های موفق از دیرباز هر دو نوع بازاریابی را برای پیش‌برد هدف‌هایشان به کار می‌برده‌اند. از آن‌جایی که همیشه شرکت‌ها می‌خواهند هزینه‌هایشان را پایین نگه دارند، بازاریابی تجربی گزینه خوبی است برای این‌که بتوانند نتایج بهتری بگیرند.
مثلا شرکت‌ها می‌توانند به جای تبلیغ در یک روزنامه برای عموم افراد، همان هزینه را برای تبلیغی بکنند که گروه خاصی از مشتریان بالقوه را در بر می‌گیرد و نتیجه بهتری هم دارد.

پتانسیل بازاریابی تجربی برای وایرال شدن

قصدتان این است که از طریق شبکه‌های اجتماعی وایرال شوید؟ قطعا دوست دارید نام برندتان بر سر زبان‌ها بیفتد. بهترین راه حل برای وایرال شدن استفاده از بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing است.
اگر موفق شوید این نوع بازاریابی را به درستی انجام دهید و تجربه مخاطبانتان را به خوبی بهبود بخشید و خاطره‌ای ماندگار در ذهنشان ثبت کنید، آن‌ها نیز با اشتراک‌گذاری همین تجربه هیجان انگیزی که کسب کرده‌اند باعث وایرال شدن شما می‌شوند. اینفلوئنسرها، بلاگرها ودیگر فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز با دیدن وایرال شدن موضوعی و برای مشارکت در این بحث جمعی به کمک شما می‌آیند و بیشتر و بیشتر به وایرال شدنتان کمک می‌کنند.

محاسبه ROI در بازاریابی تجربی

ROI یا Return on Investment اصطلاحی است که برای اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه استفاده می‌شود. برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه یا ROI باید اهدافی را از پیش برای خودتان تنظیم و مشخص کرده باشید. پس پیش از شروع به کار حتما زمانی را برای مشخص کردن اهدافتان اختصاص دهید که در نتیجه آن بتوانید میزان موفقیت کمپین را اندازه‌گیری کنید. معمولا این اهداف میزان تعامل با شبکه‌های اجتماعی یا میزان فروش و درگیری احساسی با برند هستند.
برای این‌که بتوانید اطلاعات این‌چینی را ذخیره و اندازه‌گیری کنید می‌توانید یک کانتر در ورودی رویدادتان قرار دهید و از افراد بخواهید ایمیل یا نشانی شبکه‌های اجتماعی خود را به شما بدهند.
برای اندازه‌گیری میزان درگیری احساسی با برند نیز می‌توانید کارهایی انجام دهید. شاید در ابتدا به نظرتان بیاید این کار خیلی ملموس نیست اما با انجام این کارها می‌توانید میزان این هدف را نیز بسنجید:

  • پیش از معرفی محصول و به بازار دادن آن از مصرف‌کنندگان و مشتریان نظرسنجی کنید و سپس بعد از برگزاری رویداد مجددا نظرسنجی را انجام دهید.
  • در حین برگزاری رویداد به اطرافتان توجه کنید. قیافه شرکت‌کنندگان چه شکلی است؟ می‌خندند یا حوصله‌شان سر رفته است؟
  • در حین برگزاری کمپین، میزان تعامل با سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی برند را زیر نظر بگیرید.
  • از ابزارهای مختلف کمک بگیرید و ببینید اینفلوئنسرها، فالوئرها و دیگران در مورد رویدادتان در شبکه‌های اجتماعی چه نظری داده‌اند.

برای اندازه گیری موفقیت از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید میزان موفقیت هشتگ خاص کمپین را زیر نظر بگیرید. هم‌چنین از طریق رهگیری میزان فروش در زمان برگزاری کمپین و مقایسه آن با قبل و بعد می‌توانید بازگشت سرمایه‌تان را اندازه‌گیری کنید.

نمونه های بازاریابی تجربی الهام بخش

کمپین‌های تبلیغاتی زیادی در سراسر دنیا با استفاده از روش بازاریابی تجربی اجرا شده‌اند و موفقیت‌های زیادی هم داشته‌اند. در این‌جا به چند نمونه از این کمپین‌های موفق اشاره می‌کنیم.

  1. Refinery29: 29 اتاق
    Refinery 29 نام برند لایف‌استایل برای بانوان است. در این کمپین با درست کردن ۲۹ اتاق مجزا، تجربه جدیدی را به شرکت‌کنندگان رویداد ارائه می‌دهد. در هر اتاق شرکت‌کنندگان می‌توانند برندی جدید و ساختاری جدید را ببینند. هر اتاق را به کمک شریکان تجاری ساخته‌اند و با شخصیت‌های متفاوتی از بازیگران و خوانندگان گرفته تا شخصیت‌های بزرگ تزئین می‌کنند.
  2. Red Bull: استراتوس
    احتمالا اگر ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲ در یوتیوب آنلاین بوده‌اید، در جمع ۸ میلیون نفری قرار داشته‌اید که در آن روز بیشترین ترافیک تماشای ویدئو استریم را تشکیل داده‌اند. ردبول در آن روز با به ثبت رساندن رکورد جهانی بیشترین پرش از ارتفاع و نمایش آن به صورت آنلاین بسیار سر زبان‌ها افتاد.
    در این رویداد هیجان‌انگیز فلیکس بومگارتنر از ارتفاع ۱۲۸ هزار پایی یعنی ۲۴ مایل دورتر از سطح زمین و از یک محفظه موشک مانند خود را به پایین پرتاب کرد.
    ردبول نیز ازتمام صحنه‌های این اتفاق بزرگ به صورت زنده در یوتیوب فیلم‌برداری کرد و آن را به نمایش گذاشت.
  3. Volkswagen: پله‌های پیانویی
    حتما بالا رفتن از پله‌های مترو برای شما هم کاری طاقت‌فرسا و دشوار است. وولکس‌واگن در سال ۲۰۱۹ ابتکاری به خرج داد و مسیر یکی از این پله‌ها را برای مسافران مترو خوشایند کرد، به طوری‌که ۶۶ درصد افراد ترجیح می‌دادند از پله‌ها بالا بروند تا پله برقی!
    وولکس واگن با قرار دادن لایه‌ای صوتی روی هر پله، فضایی شبیه به پیانو را ایجاد کرد. افراد با قدم گذاشتن روی هر پله صدایی از نت‌های پیانو را می‌شنیدند و برای ادامه مسیرشان سعی می‌کردند آهنگی را با قدم‌هایشان ثبت کنند.
    وولکس‌واگن با ارئه این تجربه خوشایند و سرگرم‌کننده توانست به خوبی از مزایای بازاریابی تجربی بهره‌مند شود.
    جمع‌بندی
    قطعا مثال‌های موفق در این حوزه بسیار زیادند. البته مثال‌های ناموفقی که بدون داشتن برنامه، استراتژی و هدف پیش رفته‌اند هم زیاد هستند. برای این‌که نتایج درستی از بازاریابی تجربی بگیرید لازم است کمی وقت بگذارید. بهترین راه برای درگیر کردن و برقراری ارتباط با مخاطبتان را پیدا کنید و با برنامه پیش بروید. مطمئن باشید که اگر برنامه خود را کامل و صحیح انجام دهید، نتیجه درستی را هم از مردم و مخاطب برندتان دریافت خواهید کرد.

 

منابع:

https://tejarat-online.blogsazan.com/

https://bazar-online.blogsazan.com/

https://web24.blogsazan.com/

https://webdaran-digital.blogsazan.com/

https://marketing-web.blogsazan.com/

https://bazar-market.blogsazan.com/

https://tejarat-farda.blogsazan.com/

https://tejarat-digital.blogsazan.com/

https://seoweb24.blogsazan.com/

https://webinja.blogsazan.com/



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

هر تعاملی که مخاطبان با شما داشته باشند، به نوعی یک تجربه به‌شمار می‌رود. اگر به‌دنبال رقم‌زدن بهترین تجربه‌ها هستید تا بهترین تصویر در ذهن مخاطبان شکل بگیرد، بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing می‌توانید قوی‌ترین ابزار شما باشد. بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing به شما کمک می‌کند دید بهتری را نسبت به برندتان گسترش دهید و تاثیر بهتری روی مخاطبانتان بگذارید.
نتایج تحقیقات نشان داده که ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان رویدادها، فیلم‌های آن رویداد را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. فرض کنید حدود نصف میهمانانتان بخواهند فیلم کسل‌کننده و بی محتوای رویداد شرکت یا برند شما را در فضای مجازی پخش کنند، آن وقت چه می‌شود؟
حالا در مقابل فرض کنید به رویدادی تجاری رفته‌اید و در آن همگی با هم یک بازی کامپیوتری را انجام داده‌اید و لباس‌های شخصیت‌های آن بازی را پوشیده‌اید. به نظرتان اگر در این حالت فیلم برندتان پخش شود، دیگران در مورد کسب‌وکارتان چه فکری می‌کنند؟ چه تاثیری روی ذهن مخاطب خواهید گذاشت؟
یا اگر بتوانید فیلمی جذاب برای شرکت‌کنندگان نمایش دهید و آن‌ها را دعوت به مشارکت و نظر دادن بکنید چه اتفاقی می‌افتد؟
قطعا هیچ یک از ما دوست نداریم در رویدادی شرکت کنیم که کسل‌کننده است و در تمام مدت برگزاری آن خوابمان برده باشد. با به کارگیری بازاریابی تجربی می‌توانید این حس را برای شرکت‌کنندگان القا کنید که برندی ارزشمند هستید و همیشه در خاطرشان بمانید.

تعریف بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

روزانه با چه تعداد تبلیغ روبرو می‌شوید؟ چند بیلبورد می‌بینید؟ کدام‌یک از آن‌ها بعد از مدت‌ها در ذهنتان باقی مانده است؟ کدام‌یک را بهتر به خاطر می‌آورید؟ احتمالا تعداد زیادی از آن‌ها در خاطرتان نمانده است.
بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing نوعی استراتژی بازاریابی است که در آن با ایجاد تجربیات واقعی زندگی، مشتریان را جذب و علاقمند می‌کنند. تاکید این نوع بازاریابی روی این مسئله است که مشتری بتواند برند را تجربه کند و از این تجربه خاطره خوش و ماندگاری در ذهنش ثبت شود. خاطره‌ای که حتی مدت‌ها بعد نیز بتواند آن را به یاد بیاورد.
برای مثال کارخانه نوشابه انرژی‌زای EnergyX را در نظر بگیرید. این برند معروف برای این‌که مشتریان را وادار به تجربه نوشیدن این انرژی بکند، بعد از هر مسابقه ورزشی، با کامیونی چند رنگ و درخشان جلوی درب خروجی ظاهر می‌شد و به طور رایگان نوشابه‌های خود را بین تماشاچیان پخش می‌کرد. در همین حین کارت تخفیف هم برای خریدهای بعدی مشتریان بالقوه بینشان پخش می‌کرد. بدین ترتیب مشتریان به خریدهای بعدی ترغیب می‌شدند و این خاطره را به همراه تجربه‌ای یه‌یادماندنی و خوش در ذهنشان مرور می‌کردند.
در این مقاله برایتان خواهیم گفت که چگونه استراتژی مناسبی برای این‌کار تدوین کنید و چرا اصلا باید از بازاریابی تجربی استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

بازاریابی تجربی باعث می‌شود تمام مخاطبان شما، رویدادهایتان را شرکت کنند و به آن‌ها علاقه‌مند باشند. اما نه صرفا به این دلیل که این رویدادها زنده برگزار می‌شوند. برای این‌که بتوانید مخاطبان خود را به رویدادها و تبلغ‌هایتان جذب و علاقمند کنید، باید استراتژی بازاریابی تجربی صحیحی داشته باشید. با کمک تدوین استراتژی بازاریابی، به برندتان جان و زندگی ببخشید.

استراتژی بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

با اعمال این ۱۰ قدم، استراتژی بازاریابی تجربی کسب‌وکارتان را تدوین کنید.
قدم اول: مخاطبتان را بشناسید
بسیاری از کسب‌وکارها آن‌قدر درگیر برنامه‌ریزی بقیه قسمت‌ها می‌شوند که فراموش می‌کنند باید پیش از هر چیز مشخص کنند که می‌خواهند به چه کسانی خدمت ارائه کنند و چه کسانی باید درباره این برند بیشتر بدانند. برای شناخت هر چه بهتر مخاطبتان سعی کنید بیشتر با بخش فروش و مدیران حسابداری وقت بگذرانید و از آن‌ها بخواهید اطلاعات عمیق‌تری از خریدارانتان به شما ارائه دهند.
قدم دوم: پیامی واضح و متناسب با برندتان داشته باشید
برای این‌که در مراحل مختلف بازاریابی تجربی موفق باشید باید پیامی مناسب داشته باشید و بتوانید از طریق آن بهتر با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید.
درباره پیامی که می‌خواهید بدهید خوب فکر کنید، مطمئن شوید پیامتان با تصویری که می‌خواهید از برند بر جا بگذارید هماهنگ است و به طور کامل نیز واضح است.
قدم سوم: چیزی مفید ارائه دهید
موفق‌ترین کمپین‌ها آن‌هایی بوده‌اند که به مخاطب چیزی را آموزش داده‌اند یا چیزی مفید در اختیارشان گذاشته‌اند.
سعی کنید به جای فروختن محصولاتتان در کمپینی که برگزار می‌کنید، ارزشی والا را به مخاطب ارائه کنید.
قدم چهارم: از واقعیت افزوده استفاده کنید
اگر واقعیت‌های فضای آنلاین را بتوانید وارد دنیای آفلاین خود بکنید، در واثع توانسته‌اید از واقعیت افزوده استفاده کنید. اگر مخاطبان در رویدادهای شما بگویند: «وای! چقدر باحال!» و در عین حال بتوانند بعدها آن اتفاق جالب را به یاد بیاورند موفق شده‌اید که اثری ماندگار در ذهنشان خلق کنید.
قدم پنجم: شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPI خود را مشخص کنید
پس از برگزاری کمپین باید بدانید که تا چه میزان موفق بوده‌اید. برای اندازه‌گیری این موفقیت لازم است که از پیش شاخص‌هایی تعیین کرده باشید.
قدم ششم: سعی کنید سرگرم‌کننده باشید
شما باید کاری کنید که پیام برندتان پخش شود. پخش شدن و همه‌گیر شدن کار بازاریابی است. در تدوین استراتژی بازاریابی تجربی برندتان حتما موقعیتی برای خلق سرگرمی و تفریح قرار دهد چرا که سرگرمی‌ها خاصیت ویروسی دارند و به سرعت پخش می‌شوند.
زمانی‌که بتوانید نظر مخاطبتان را با سرگرمی جلب کنید می‌توانید تصمیم بگیرید که به آن‌ها چیزی بفروشید یا نه.
قدم هفتم: زودتر از موعد برنامه‌ریزی را شروع کنید
اگر برنامه‌ریزی برای کمپین تبلیغاتی‌تان را به تعویق بیاندازید احتمالا دچار مشکل خواهید شد. همیشه برای لحظات آخر بار زیادی از کار به وجود می‌آید و نداشتن برنامه‌ریزی و ایجاد تغییرات لحظه آخری برایتان هزینه زیادی خواهد داشت.
قدم هشتم: به طور کامل تحقیق کنید
درباره نیازها و وسایلی که باید تهیه کنید حتما به طور کامل تحقیق کنید. داستان‌های دیگر کمپین‌های موفق بازاریابی دیجیتال را بخوانید و از آن‌ها سرمشق بگیرید.
قدم نهم: رویدادتان را بازاریابی و تبلیغ کنید
از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کمپین تان استفاده کنید چرا که امروزه شبکه‌های اجتماعی به ابزاری قدرتمند برای تبلیغ و بازاریابی برندها تبدیل شده‌اند.
قدم دهم: از محتوای UGC یا تولید ‌شده توسط کاربر استفاده کنید
اگر مخاطب برندتان را تشویق کنید که در شبکه‌های اجتماعی، بلاگ یا دیگر مکان‌ها درباره شما بگوید، بنویسد یا عکس و فیلم منتشر کند، موفق شده‌اید اعتباری باورنکردنی برای خودتان رقم بزنید.
فراموش نکنید که بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing این روزها باعث تغییرات شگرفی در روند بازاریابی شده است. پس تا دیر نشده، استراتژی بازاریابی تجربی برندتان را تدوین و طراحی کنید.

دلیل اهمیت بازاریابی تجربی

دلیل اهمیت بازاریابی تجربی

هر زمانی‌که بتوانید مخاطب برندتان را خوشحال کنید، منفعتی به کسب‌وکارتان بخشیده‌اید. بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing به شما کمک می‌کند به مخاطبانتان احساس بهتری بدهید. همین احساس بهتر باعث ایجاد وفاداری به برند می‌شود.
مهم‌ترین منفعتی که در مسیر بازاریابی تجربی نصیب برند می‌شود، تبلیغ دهان به دهان است. زمانی‌که بتوانید مشتری خودتان را خوشحال کنید آن‌ها هم به دیگران این خوشحالی را سرایت می‌دهند و از شما تعریف می‌کنند.
بر اساس نتایج تحقیقات نشریه فوربس، بازاریابی تجربی باعث ایجاد ارتباط پایدار بین مشتری و برند می‌شود. هم‌چنین شما از این طریق قادر خواهید بود اطلاعات زنده و صحیح‌تری را از مصرف‌کنندگان خدمات یا محصولاتتان به دست آورید.
از مهم‌ترین دلایل اهمیت بازاریابی تجربی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بسیار موثر است و می‌توان از آن نتایج دقیقی استخراج کرد.
  • با استفاده از روش‌های غیر سنتی باعث ایجاد آگاهی بخشی از برند می‌شود.
  • باعث تعامل و افزایش شبکه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.
  • خاطراتی ماندگار در ذهن مخاطب حک می‌کند.
  • با کمک این نوع بازاریابی توجه رسانه‌ها به برند شما جلب می‌شود.

مقایسه بازاریابی تجربی و بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی در واقع همان تبلیغ و ترفیعی است که با بازاریابی همراه می‌شود. به طور معمول بیلبوردها، بروشورهای تبلیغی و تبلیغات رادیو و تلویزیون از انواع بازاریابی سنتی محسوب می‌شوند. با استفاده از این روش‌های بازاریابی سنتی می‌توان نام و هدف برند را به معرض دید عموم گذاشت اما باید دقت کرد که جذب مخاطبان خاص از طریق بازاریابی سنتی امری بسیار سخت خواهد بود.
بازاریابی تجربی همان‌طور که از نامش پیداست بر تجربیات و عواطف و احساسات مشتریان تاثیر می‌گذارد. به کمک بازاریابی تجربی می‌توان احساس خوبی نسبت به محصول یا خدمات کسب‌وکار در مشتریان ایجاد کرد.
اگر بخواهیم تفاوت بازاریابی تجربی و سنتی را بگوییم باید مثال فلاسفه جدید و قدیم را بزنیم. دعوایی که همیشه بین این فیلسوفان بر سر درستی یا نادرستی سخنانشان است، مانند دعوای استفاده از بازاریابی سنتی یا تجربی است.
بازاریابی سنتی تاکید خود را بر امکانات کاربرد و فواید اصلی محصول یا خدمات قرار می‌دهد در حالی‌که بازاریابی تجربی تاکیدش بر ایجاد محرکی برای خلق تجربیات مفید از برند برای مصرف‌کننده است.
بازاریابی سنتی رقابت را بر سر گروهی از محصولات یا خدمات خاص می‌بیند در حالی‌که بازاریابی تجربی رقابت را در فهم مخاطب و توزیع محصول بهتر برای ایجاد تجربه عمیق‌تر برای مصرف‌کننده می‌داند.
بازاریابی سنتی، مخاطبان را افرادی می‌داند که بسیار منطقی هستند در حالی‌که بازاریابی تجربی مخاطبان برند را افراد منطقی و احساسی می‌داند.
حقیقت این است که برندها و شرکت‌های موفق از دیرباز هر دو نوع بازاریابی را برای پیش‌برد هدف‌هایشان به کار می‌برده‌اند. از آن‌جایی که همیشه شرکت‌ها می‌خواهند هزینه‌هایشان را پایین نگه دارند، بازاریابی تجربی گزینه خوبی است برای این‌که بتوانند نتایج بهتری بگیرند.
مثلا شرکت‌ها می‌توانند به جای تبلیغ در یک روزنامه برای عموم افراد، همان هزینه را برای تبلیغی بکنند که گروه خاصی از مشتریان بالقوه را در بر می‌گیرد و نتیجه بهتری هم دارد.

پتانسیل بازاریابی تجربی برای وایرال شدن

قصدتان این است که از طریق شبکه‌های اجتماعی وایرال شوید؟ قطعا دوست دارید نام برندتان بر سر زبان‌ها بیفتد. بهترین راه حل برای وایرال شدن استفاده از بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing است.
اگر موفق شوید این نوع بازاریابی را به درستی انجام دهید و تجربه مخاطبانتان را به خوبی بهبود بخشید و خاطره‌ای ماندگار در ذهنشان ثبت کنید، آن‌ها نیز با اشتراک‌گذاری همین تجربه هیجان انگیزی که کسب کرده‌اند باعث وایرال شدن شما می‌شوند. اینفلوئنسرها، بلاگرها ودیگر فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز با دیدن وایرال شدن موضوعی و برای مشارکت در این بحث جمعی به کمک شما می‌آیند و بیشتر و بیشتر به وایرال شدنتان کمک می‌کنند.

محاسبه ROI در بازاریابی تجربی

ROI یا Return on Investment اصطلاحی است که برای اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه استفاده می‌شود. برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه یا ROI باید اهدافی را از پیش برای خودتان تنظیم و مشخص کرده باشید. پس پیش از شروع به کار حتما زمانی را برای مشخص کردن اهدافتان اختصاص دهید که در نتیجه آن بتوانید میزان موفقیت کمپین را اندازه‌گیری کنید. معمولا این اهداف میزان تعامل با شبکه‌های اجتماعی یا میزان فروش و درگیری احساسی با برند هستند.
برای این‌که بتوانید اطلاعات این‌چینی را ذخیره و اندازه‌گیری کنید می‌توانید یک کانتر در ورودی رویدادتان قرار دهید و از افراد بخواهید ایمیل یا نشانی شبکه‌های اجتماعی خود را به شما بدهند.
برای اندازه‌گیری میزان درگیری احساسی با برند نیز می‌توانید کارهایی انجام دهید. شاید در ابتدا به نظرتان بیاید این کار خیلی ملموس نیست اما با انجام این کارها می‌توانید میزان این هدف را نیز بسنجید:

  • پیش از معرفی محصول و به بازار دادن آن از مصرف‌کنندگان و مشتریان نظرسنجی کنید و سپس بعد از برگزاری رویداد مجددا نظرسنجی را انجام دهید.
  • در حین برگزاری رویداد به اطرافتان توجه کنید. قیافه شرکت‌کنندگان چه شکلی است؟ می‌خندند یا حوصله‌شان سر رفته است؟
  • در حین برگزاری کمپین، میزان تعامل با سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی برند را زیر نظر بگیرید.
  • از ابزارهای مختلف کمک بگیرید و ببینید اینفلوئنسرها، فالوئرها و دیگران در مورد رویدادتان در شبکه‌های اجتماعی چه نظری داده‌اند.

برای اندازه گیری موفقیت از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید میزان موفقیت هشتگ خاص کمپین را زیر نظر بگیرید. هم‌چنین از طریق رهگیری میزان فروش در زمان برگزاری کمپین و مقایسه آن با قبل و بعد می‌توانید بازگشت سرمایه‌تان را اندازه‌گیری کنید.

نمونه های بازاریابی تجربی الهام بخش

کمپین‌های تبلیغاتی زیادی در سراسر دنیا با استفاده از روش بازاریابی تجربی اجرا شده‌اند و موفقیت‌های زیادی هم داشته‌اند. در این‌جا به چند نمونه از این کمپین‌های موفق اشاره می‌کنیم.

  1. Refinery29: 29 اتاق
    Refinery 29 نام برند لایف‌استایل برای بانوان است. در این کمپین با درست کردن ۲۹ اتاق مجزا، تجربه جدیدی را به شرکت‌کنندگان رویداد ارائه می‌دهد. در هر اتاق شرکت‌کنندگان می‌توانند برندی جدید و ساختاری جدید را ببینند. هر اتاق را به کمک شریکان تجاری ساخته‌اند و با شخصیت‌های متفاوتی از بازیگران و خوانندگان گرفته تا شخصیت‌های بزرگ تزئین می‌کنند.
  2. Red Bull: استراتوس
    احتمالا اگر ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲ در یوتیوب آنلاین بوده‌اید، در جمع ۸ میلیون نفری قرار داشته‌اید که در آن روز بیشترین ترافیک تماشای ویدئو استریم را تشکیل داده‌اند. ردبول در آن روز با به ثبت رساندن رکورد جهانی بیشترین پرش از ارتفاع و نمایش آن به صورت آنلاین بسیار سر زبان‌ها افتاد.
    در این رویداد هیجان‌انگیز فلیکس بومگارتنر از ارتفاع ۱۲۸ هزار پایی یعنی ۲۴ مایل دورتر از سطح زمین و از یک محفظه موشک مانند خود را به پایین پرتاب کرد.
    ردبول نیز ازتمام صحنه‌های این اتفاق بزرگ به صورت زنده در یوتیوب فیلم‌برداری کرد و آن را به نمایش گذاشت.
  3. Volkswagen: پله‌های پیانویی
    حتما بالا رفتن از پله‌های مترو برای شما هم کاری طاقت‌فرسا و دشوار است. وولکس‌واگن در سال ۲۰۱۹ ابتکاری به خرج داد و مسیر یکی از این پله‌ها را برای مسافران مترو خوشایند کرد، به طوری‌که ۶۶ درصد افراد ترجیح می‌دادند از پله‌ها بالا بروند تا پله برقی!
    وولکس واگن با قرار دادن لایه‌ای صوتی روی هر پله، فضایی شبیه به پیانو را ایجاد کرد. افراد با قدم گذاشتن روی هر پله صدایی از نت‌های پیانو را می‌شنیدند و برای ادامه مسیرشان سعی می‌کردند آهنگی را با قدم‌هایشان ثبت کنند.
    وولکس‌واگن با ارئه این تجربه خوشایند و سرگرم‌کننده توانست به خوبی از مزایای بازاریابی تجربی بهره‌مند شود.
    جمع‌بندی
    قطعا مثال‌های موفق در این حوزه بسیار زیادند. البته مثال‌های ناموفقی که بدون داشتن برنامه، استراتژی و هدف پیش رفته‌اند هم زیاد هستند. برای این‌که نتایج درستی از بازاریابی تجربی بگیرید لازم است کمی وقت بگذارید. بهترین راه برای درگیر کردن و برقراری ارتباط با مخاطبتان را پیدا کنید و با برنامه پیش بروید. مطمئن باشید که اگر برنامه خود را کامل و صحیح انجام دهید، نتیجه درستی را هم از مردم و مخاطب برندتان دریافت خواهید کرد.

منابع:

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net/

https://web-oline.blogiran.net/

https://tejarat-farda.blogiran.net/

https://digimarket.blogiran.net/

https://online24.blogiran.net/

https://webkaran.blogiran.net/

https://webinja.blogiran.net/

https://market-bazar.blogiran.net/



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()