نوشته شده توسط : جعفر

محدودیتهای PPF دوربین مدار بسته

حتی پس از در نظر گرفتن محاسبات PPF، بازهم چند موضوع دیگر می تواند در عمل بر روی کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته تاثیر گذار باشد. این عوامل و موارد عبارتند از :

  • اثر نورهای نا متوازن / صحنه هایی با طیف گسترده نور متغیر
  • مناظر با نور کم / تصاویر شبانگاهی دوربین مداربسته
  • فشرده سازی / تنظیمات کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته
  • تفاوتهای کیفیت لنزهای دوربین مدار بسته
  • شرایط محیطی و امکانات تاثیرگذار بر روی کیفیت تصاویر دوربین مداربسته
  • معیارهای مکمل PPF

محدودیتهای WDR یا طیف گسترده نور متغیر تصویر

بر اساس مقیاس PPF، جایگاه و اولویت تمام پیکسلها با ارزشی مساوی در نظر گرفته می شود اما کیفیت پیسکسلها و تمایز آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. توانایی مدیریت نور پس زمینه روشن یا نور خوردشید یک نمونه از این تمایزات است. در تصویر زیر هر دو دوربین مدار بسته رزولوشن یکسانی دارند و میدان دید یکسانی را هم پوشش می دهند و در یک زمان از روز تصاویر گرفته شده اند :

کیفیت WDR دوربین مدار بسته

البته تصویر سمت راستی بنظر از میزان PPF دو برابر تصویر سمت چپ برخوردار است (کیفیت و تمایز جزئیات بیشتر است). اما PPF هر دو تصویر به یک میزان است و دوربین مدار بسته سمت راستی از WDR قویتر و موثرتری بهره می برد.

این مسئله در تصاویری با شدت نورهای متوسط هم تمایز بالایی ایجاد می کند. در تصویر زیر بخش کادر A از چگالی تصویر(PPF) پایینتری نسبت به کادر B برخوردار است (فاصله دوربین مدار بسته از دو نقطه متفاوت است) اما تصویر بمراتب واضحتری ارائه داده است. علت این است که تصویر کادر B بدلیل قرار گرفتن در سایه، دوربین مدار بسته را با ایجاد رندر موثر درگیر کرده و تصویر بی کیفیت تری در خروجی ارائه می دهد.

رابطه PPF فشرده سازی دوربین مدار بسته

برای مطالعه مطالب مرتبط با WDR دوربین مدار بسته می توانید به بخش مقالات آموزشی دوربین مدار بسته در سی سی تی وی آنلاین مراجعه نمایید.

محدودیتهای صحنه هایی با نور کم

در شرایط نوری با میزان معمول (نه خیلی پایین) در حد 40 لوکس هم بدلیل افزایش میزان Gain دوربین مدار بسته بصورت خودکار، با ایجاد نویزهای دیجیتال، کیفیت تصاویر دوربین مداربسته کاهش می یابد. این موضوع می تواند در سری تصاویر نمونه زیر بخوبی مشاهده شود. در تمام تصاویر فردی را مشاهده می کنید که در محلی ثابت در ساعات مختلف روز  با شدت نورهای مختلف (از 7000 لوکس در اوج روز در تصاویر سمت چپ تا 1 لوکس در تصاویر سمت راست شب) تفاوت تصاویر را به نمایش می گذارد:

تفاوت PPF شدت نور دوربین مدار بسته

با اینکه بر اساس استانداردهای رایج، صحنه واقعا خیلی هم تاریک نیست اما بهترین دوربین مدار بسته هم جزئیات کمی را نشان می دهند و نویز بسیار بیشتری نسبت به طول روز در تصویر دیده می شود. بنابراین حتی بهترین دستورالعملها و راهکارهای شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته براساس PPF هایی که گفتیم نمی توانند در این محدودیتها هم تصاویر بسیار واضحی ارائه دهند.

ما نمونه هایی از حالات دنیای واقعی را معادل مقادیر نرم افزارهای محاسب PPF دوربین مدار بسته در صحنه هایی از نور روز و شب بررسی کردیم و نمونه تصاویری را برای درک تفاوتها در اختیارتان قرار می دهیم. در این تصاویر PPF دوربین مدار بسته در دنیای واقعی توسط کاربر تنظیم و تعیین شده است.

تفاوت PPF دوربین مدار بسته روز شب

تفاوت در کیفیت تصاویر بر اساس فشرده سازی دوربین مدار بسته

میزان فشرده سازی تصاویر دوربین مدار بسته قطعا مهم ترین عاملی است که غیر مستقیم روی PPF تاثیر می گذارد. حتی اگر در رزولوشنهایی یکسان از کدکهای یکسانی استفاده شود، میزان فشرده سازی می تواند بسیار متفاوت باشد. بر اساس تصویر نمونه زیر :

تاثیر فشرده سازی دوربین مدار بسته روی کیفیت تصویر

بنظر می آید تصویر B از PPF بسیار کمتری نسبت به تصویر A برخوردار باشد اما موضوع این نیست. هر دو تصویر توسط یک دوربین مدار بسته اما با تفاوتهایی در میزان فشرده سازی (براساس تنظیمات) بدست آمده است. یعنی در تصویر B میزان فشرده سازی دوربین مدار بسته افزایش یافته است.

بعلاوه بسیاری از شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته از تنظیمات پیش فرض متفاوتی برای فشرده سازی استفاده می کنند و همچنین عباراتی هم که برای میزان کیفیتهای مختلف استفاده می کنند متفاوت است. بنابراین باید به خوبی با اصطلاحات یا سطوح مختلف فشرده سازی و تنظیمات یاد شده آشنایی داشته باشید.

کاربران باید میزان فشرده سازی را بررسی کرده و برای جلوگیری از اشکالات بعدی میزان آن را محاسبه و تخمین بزنند.

تفاوت لنزها و تاثیر آن بر چگالی تصویر دوربین مدار بسته

بسیاری بر این باوردند که انتخاب لنز برای دوربین مدار بسته جدا از پیکسل دوربین مدار بسته می تواند تفاوتهای زیادی بر روی کیفیت تصاویر دوربین مداربسته بوجود آورد. در بررسیهای عملی که انجام داده ایم متوجه شدیم اگر چه تفاوتهای تصاویر خوب می تواند بخاطر استفاده از بعضی لنزها بوجود آمده باشد اما کیفیت لنز دوربین مدار بسته اصلا نگرانی مهمی نیست. از طرف دیگر عواملی مثل F-Stop یا سنسور تصویر برداری دوربین مدار بسته و قابلیتهای پردازشی بسیار بیشتر روی کیفیت تصاویر دوربین مداربسته تاثیر خواهند گذاشت و موثرتر هستند.

 

  1. نگهداری دوربین مدار بسته / بروزشدن دوربینهای مداربسته سری Q35 اکسیز
  2. همه چیز دوربین مداربسته / سری جدید دوربینهای مداربسته PTZ اویجیلون
  3. دوربين مداربسته هايک ويژن (Hikvision)
  4. رزولوشن D1 چيست؟

لنز مگاپيکسل چيست؟



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

در ادامه مسابقه تخفیف و شکست قیمتها، هایک ویژن تخفیف بی سابقه ای را بر روی پکیج برخی محصولاتش ارائه کرده است. این شرکت در اقدامی عجیب بر روی پکیج محصولاتش با عنوان “Super Value Kits” تخفیف فروش 40 درصدی اعمال کرده است.

در این مقاله بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد و به این اقدام دوباره و کاهش قیمت دوربینهای مدار بسته هایک ویژن می پردازیم تا بیشتر از علت آن مطلع شویم.

اقدام به فروش پکیج محصولات هایک ویژن

هایک ویژن در خبرنامه ماه ژانویه (دی-بهمن ماه 1395) به معرفی محصولات سبد فروش ویژه خود پرداخت :

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

در این معرفی آمده است که اولین سری از پکیج محصولات هایک ویژن شامل رکوردر و دوربینهای مدار بسته ای می شود که برای کسب و کارهای کوچک و محلهای اقامت مناسب خواهند بود.

کاهش قیمت و تخفیف ویژه Hikvision

قیمتها تا 40 درصد پایینتر از قیمت معادل خرید دوربین مدار بسته و خرید رکوردر بصورت مجزا خواهند بود :

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

اخیرا هم تعدادی از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری اقدام به فروش دوربینهای مدار بسته 720P/1.3MP کردند که بتازگی خط تولید آنها بسته شده بود. اما در هر صورت این پکیجهای شرکت هایک ویژن همگی دارای تجهیزات نظارت تصویری با رزولوشن 1080P هستند.

دوربینهای مداربسته آنالوگ HD هم با قیمتی در حدود 30 دلار (120 هزارتومان) در حال فروخته شدن هستند در حالی که دوربینهای مدار بسته تحت شبکه با قیمتی حدودا دوبرابری (250 هزارتومان) از برند هایک ویژن در دسترسند که این نشان می دهد مسابقه فروش در محصولات رده پایین هم همچنان ادامه دارد.

زمان محدود فروش ویژه هایک ویژن

شرکت پخش کننده ADI بعنوان عامل فروش ویژه محصولات هایک ویژن برای این مدل فروش تاریخی 1 ماهه تعیین کرده است:

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

اما از آنجایی که واضح است هر ماهه ADI در این 1 سال گذشته تا به امروز در حال ادامه این روند بوده است که انتظار می رود همچنان ادامه یابد.

سود و زیان

هایک ویژن بوضوح تا به امروز بر روی فروش ویژه این محصولات ضرر کرده است. هایک ویژن مخارج 300 کارمند محلی را می پردازد تا بتواند این فروش را بصورت محلی داشته باشد و بعلاوه ADI هم این تخفیف اعمال شده بر روی فروش را نیز داشته و از هایک ویژن قطعا سود برده است.

Hikvison در حالی که در حد Axis پول خرج می کند اما می خواهد قیمتها را در حد Longse پایین آورد. این کار دوامی نخواهد داشت.

تاثیرات رقابت قیمت هایک ویژن

بیشتر شرکتهای ارائه دهنده محصولات قدیمی در بازار که شاید این محصولات را خریداری کنند با این مسابقه قیمت بازهم به رده های پایین تر بازار خواهند رفت(مثل Nuvico، Everfocus، Speco).

ما واقعا نمی فهمیم که چطور قرار است با کاهش همزمان قیمتها بازهم hikvision دراین بازار پایدار بماند. از طرف دیگر شاید بعدها مجبور به اینکار شوند و فعلا هم بخاطر این کار همه چیز از دست برود.

اولین شرکتی که می تواند رقابت کند داهواست که علتش هم حضور در چین بعنوان رقیب قیمتی هایک ویژن است. اما داهوا برند جوانتری است و معلوم نیست با این کار چقدر ضرر متحمل خواهد شد.

در هر صورت در این جنگ قیمت دوربین مدار بسته قطعا کشته هایی وجود دارند اما برنده هم بخاطر جراحاتش سر از بیمارستان در خواهد آورد که بنظر وضع هایک ویژن اینطور خواهد بود. با سرمایه گذاری های هنگفت Hikvision قاعدتا مقام برتر را می تواند در دست بگیرد.

  1. دیافراگم در دوربین مدار بسته
  2. مقایسه دوربین مدار بسته وارم لایت و استار لایت
  3. لیست مقالاتی مهم در صنعت دوربین مدار بسته
  4. دوربین قدی ۲۰۱۷ محصولات هایک ویژن

پهپاد x820 داهوا وارد عرصه نظارت هوایی

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

Qualifier های کابل شبکه دوربین مدار بسته

Qualifier ها یا کیفیت سنجهای کابلهای شبکه قابلیتهای دیگری فراتر از Verifier ها هم دارند اما نمی توانند بر اساس استانداردها کابلها را بسنجند و این موضوع آنها را گزینه ای میانی بین Certifier ها و Verifier ها قرار می دهد.

تست کابل دوربین مدار بسته Qualifier

اغلب مدلهای رایج کیفیت سنجهای کابل شبکه دارای Wiremap یا تست الگوی کابلهاست و می تواند طول کابل ، نوع و سرویسهای Verifier ها را نیز داشته باشد اما حتما قابلیتهای زیر را خواهد داشت:

  • بررسی سرویس : بجای تشخیص سرویسهای ساده شبکه روی کابلها، تستهایی را برای تشخیص میزان پهنای باند کابل شبکه دوربین مدار بسته و مسائل بنیادین انجام می دهد و می تواند تشخیص دهد که آیا کابل از شبکه 10/100 GbE پشتیبانی می کند یا نه؟! این دست سرویسها شامل تست Crosstalk نیز می شود اما به اندازه یک Certifier قدرتمند نخواهد بود.
  • تست PoE : این قابلیت با اندازه گیری میزان ولتاژ و حداکثر مصرف به وات تعیین می کند که PoE از استاندارد 802.at یا 802.3af پیروی می کند. این قابلیت در Verifier ها در حد تشخیص وجود یا عدم وجود PoE روی کابل است و تا این حد پیشرفته نیست.
  • نتایج ذخیره شده بررسیها : طیف وسیعی از Qualifier ها نتایج تست کابلها را بر روی حافظه داخلی ذخیره می کنند و می توان نتایج را پرینت گرفته یا در مستندات پروژه ذخیره نماید.
  • نمایش جزئیات بیشتر : Qualifier ها اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به Verifier ها ارائه می دهند و در رفع مشکل موثرترند. اطلاعاتی مثل طول موثر کابل، اتصال کوتاه و Crosstalk و تشخیص مشکلاتی که بر اثر آسیب یا شکستگی کابلهای شبکه بوجود آمده اند.
تست کابل دوربین مدار بسته Certifier

Certifier های کابل شبکه دوربین مدار بسته

Certifier های شبکه با بررسی استاندارد ANSI/EIA/TIA کابلهای شبکه می توانند تست کاملی انجام دهند و تستهای Verifier ها و Qualifier ها را (طول کابل و Wiremap) کامل انجام دهند. ضمن اینکه تست Crosstalk عمیق تر و کامل تری را انجام دهند.

نویز کابل دوربین مدار بسته

این تستها عبارتند از :

  • Crosstalk : این تست با بررسی میزان قدرت سیگنالهایی که از جفت سیمهای کابلهای دیگر یا از کابلی به دیگری القاء میشود میزان تداخل امواج را می سنجد. این تستها شامل 6 تا 8 آزمون مختلف می شود و بسته به نوع و استاندارد کابل می تواند مورد استفاده باشد. Qualifier ها هم بطور ساده و پایه ای می توانند Crosstalk را بررسی کنند اما اصلا خبری از جزئیات نیست.
  • تاخیر انتشار : این تست براحتی میزان تاخیر یا Latency انتشار سیگنال را بر روی کابل بررسی می کند و زمان رفت و برگشت سیگنال به انتهای کابل را اندازه گیری می کنند.
  • تاخیر انحراف : تست Skew می تواند تفاوت در تاخیرهای ارسال سیگنال بر روی چهار زوج سیم داخل کابل شبکه را بررسی می نماید. تفاوت اساسی می تواند باعث ایجاد مشکلات تصویری یا افت سیگنالهای دوربین مدار بسته و شبکه شود.
  • افت بازگشت سیگنال یا الحاق : این تست میزان افت سیگنالها را در طول کابل تا دستگاه هدف و یا سیگنال برگشتی در نقطه ای خاص بدلیل مشکلات انتهای کابل شبکه را مشخص می کند.
  1. افزایش رو به رشد نصب دوربین مدار بسته در کشور
  2. دوربین مدار بسته جدید از دید کیفیت تصویر
  3. فناوری تشخیص چهره در دوربین مداربسته
  4. الزام سرویس دوربین مداربسته به شکل دوره ای

معرفی و بررسی سوئیچ شبکه در دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()